• lizard

cerazette??

När det ändå är p-pillerfrågor på detta forumet kommer här en till. Är det någon som äter cerazette och kan berätta mer? Jag har tidigare ätit kombinerade p-piller men hade problem med sköra slemhinnor, jag är dock lite rädd för ett piller med bara gestagen efterssom jag använt p-spruta för länge sen och upplevde att jag blev deppig av det (eller om det var stress, det vet man aldrig) men cerazette ska ju ha mycket mindre hormon än p-sprutan om jag har förstått det rätt. Tacksam för svar

• Svar på tråden cerazette??
  • Kookie

Nu är det ju högst personligt hur man reagerar på olika p-medel. Men när jag provade Cerazette var det ett halvt helvette. Jag mådde illa, blödde mycket och ofta, blev deppig och sur och ja, ett allmänt skit helt enkelt.
    Sen vet jag andra som ätit det och tycker att det funkar superbra. Så det varierar från person till person hur p-medlet påverkar en.

Lycka till!

• JenHa

Hej Hej!
    Jag äter Cerazette och har gjort det i över ett år, det fungerar jättebra, tidigare har jag ätit andra piller men fått de vanliga biverkningarna som minskad sexlust ont i brösten osv. men med cerazette har jag inte upplevt något sådant, det enda som jag inte riktigt gillar är att min mens uteblivit helt, visst det är jätteskönt men jag har köpt x antal grav. tester av oro, inte bra. Men annars funkar cerazette toppen, men alla är vi olika.

• skorpan7

Är det någon som har provat "Spray blond" från Poly Color? Det ska ju göra håret lite blekt men jag vill inte bli gul... Berätta gärna om ni har några erfarenheter! Tack.

• Anneli23

Jag äter inte p-piller nu, men åt Cerazette i ett par år. Min mens uteblev helt vilket jag tyckte var superskönt! Jag har bara positiva erfarenheter av Cerazette, det enda man måste komma ihåg är att ta pillret vid samma tidpunkt varje dag. Det gör annars ingenting om det diffar på någon timme.

• Xena

Jag har en liten undrar (hoppasd et inte gör nåt att jag lånar tråden lite ;)).

Jag ska gå över till creazette från p-piller snart. Äter p-piller med sk sockerpiller, alltså 28 st på en karta. Min fråga är; när ska jag ta det första minipillret? Ist för det första sockerpillret, eller på första mensdagen?

• Anneli23

Jag är inte helt säker, men jag tror det är första mensdagen.

• Juliette

Xena..de står på cerazette bladet man får med om hur man ska göra, har för mej attd e är när man ätiti de sista aktiva pillret på kartan som man ska byta till cerazette.

• Diddisen

Jag har ätit cerazett nu i snart ett halvår. Innan hade jag P-stav som jag inte mådde så bra av då jag ofta fick hemska humörsvängningar och var väldigt deppig mellan varven . Cerazette funkar bra för mej, har mens någolunda regelbundet men det som är minus är att jag inte kan räkna ut när jag ska ha mensen. Har fortfarande ont i mina bröst innan mens och så vidare, så för mej har det inte blivit någon speciell skillnad mot Pstaven. Förutom då att jag inte är lika deppig och arg :)
    Men alla reagerar ju olika så det är ju bara att testa om det passar dej..

• soffan80

jag har ätit nästan 3 kartor nu med cerazette slutade med mina andra ppiller har bytt flera gånger fixar inte hormoner.. nu till saken jag har det inte kul just nu har haft mens i 40 dagar hela tiden.. min barnmorska sa till mig att ta en paus och ska göra ett nytt försök när mensen kommer, men efter 1 veckas paus så har jag forftarande mens

• nano

Xena:
    Börja med dem samma dag som du skulle ha tagit första sockerpillret.

Är också nyfiken på vilka erfarenheter folk har av cerazette, har hämtat ut för tre månader men vet inte om jag vågar börja med dem.

Svar på tråden cerazette??