• trolltyg

    Vad menar han?

    Vet inte riktigt hur min sambo tänker...Efter nio år tillsammans så frågade jag han om vi inte skulle gifta oss. Jo sa han. Jag pratade lite om vilken fin fest vi skulle ha osv. Han höll med. Sen efter ett par dar gick jag in på BT för att kolla lite grejer. Drog ut lite sidor för att visa han. Efter ett tag så frågar jag varför han inte riktigt bryr sig. Då säger han "varför är det så bråttom?" JAg sa att det är ju över ett år till vi ska gifta oss så jag kollar bara upp lite priser och ideér. Han:"jamen vi är ju så unga (26) och gifta sig är ju så stort" Jag: Men hallå, vi har två barn ihop...Är inte det större!! Han: "Men jag har inte sagt att jag inte vill. Men jag tycker ändå att det är roligt att du kollar upp."
    För mig känns det som om han vill vänta på nån bättre. Jag tappade sugen totalt på bröllop när han sa så. JAg tycker att det är dags, medan han är så besatt av ålder "gifta sig gör man när man är gammal (35+)" Jag känner mig så besviken!

  • Svar på tråden Vad menar han?
  • nokana

    Skaffa barn är det största man kan göra ihop, så i jämförelse med det är ett bröllop lite mindre men inte mindre värt för det. Frågan är varför han "avvaktar"? Vissa människor är rädda för att knyta banden för alltid. Vissa tar det med en klackspark. För mig är äktenskapet för evigt, till döden skiljer oss åt. Det kanske skrämmer vissa. Det kan handla om ekonomi också. Vissa tror även att man tar varandra för givet när men är gifta. Ingen spänning, soffar till sig osv. Men borde man inte tänkt på det innan man skaffar barn ihop. För det förändrar ju allt! Ett giftemål är ju egentligen bara en formell sak, ring på fingret och samma efternamn. Älskar man varandra vill man ju göra allt, vara en riktig Svensson med radhus, volvo ungar och hela kittet. Med prat löser man det mesta. Vem vet... han kanske blev avtrubbad när du frågade om giftemål. Han kanske kände sig underlägsen, vill vara en man och "pop the question himself". Pejla läget lite. Vissa vill inte gifta sig, behöver inte ha nåt med dig att göra. Ringar behöver inte betyda allt. Kram

Svar på tråden Vad menar han?