• Rubella

Chokladprovning Stockholm

Håller på att planera en möhippa till mars månad. Bruden älskar choklad och därför tänkte vi gå på chokladprovning!
    Någon som kan rekommendera ett ställe eller en person som man kan hyra in för chokladprovning?
    Vore kul att ha någon som kan berätta lite och inte bara läsa själva från ett papper...

• Svar på tråden Chokladprovning Stockholm
  • _sus_

hallå..

chokladprovning låter helt fantastiskt. något jag själv sänka mig skulle kunna tänka mig :D

jag tycker att chokladfabriken på söder är ett toppenställe om man vill hippa någon. de är proffisionella och otroligt duktiga. hoppas det blir bra hur du än gör :D

• lolabe

Hej, jag var med på en möhippa för att tag sedan där vi var i en källarlokal i Gamla Stan. Har kollat runt på nätet och det måste varit här:
    www.baggus.nu/chokladprovning.htm

Inledningsvis var jag skeptisk, han som håller i provningen är lite speciell - först trodde jag faktiskt han var full eller nåt Men det var bara sättet han pratade på, liksom lite nonchalant överklassläpig stockholmska typ. Man får små bitar av flera olika sorters (olika tillverkare) mörk choklad att testa. Faktiskt verkade han trots min inledande skepticism ha bra koll och jag tyckte i slutändan provningen var både intressant och rolig.

• förhoppningsis

annars kan ni kolla på vin och sprit historiska om bruden ex gillar vin oxå, de ha kombinerade provningar, vin och choklad mm

• Rubella

Tack för alla tips!

Pussochkram har jag hört andra som också gillar, så det blir nog där.

Tänkte att det skulle bli kul med en aktivitet som alla kan vara med på.

• Wesslan

har en möhippa att planera och skulle bli glad för lite förslag som man kan göra i Stockholm. Någon form av relaxing och spa har jag tänkt på,yoga eller någon annan träning. Vilket dagspa funkar bäst? Har hört att Sheraton hotel anordnar s.k high tea på dagarna. Någon som varit där?
    Undrar också om någon varit på C/O på söder och fått dagsbehandlingar?
    Tacksam för alla förslag!

• Pimpe

Maja Berthas, Vin och Pralin, ordnar fantastiska provningar. Sök på nätet så hittar du hennes företag.

• förhoppningsis

centralbadet är ganska bra, där ingår badet mm om man beställer behandling, vill maninte ha behandling så är det inte så dyrt att bara gå i bad delen, de har dessutom bar vid bubbelpoolen om man vill ha skumpa eller nått

• sools

Jag kan rekomendera E´s choklad på Odengatan. Han är jätte duktig. Han har både provningar och kurser.
    Jag har själv varit där på en jätte bra provning med mitt jobb.

• Tinastårta

Var på hippa med ch-provning med Claude nånting. Man kan hitta honom via chokladackademiens hemsida. Det var bra (och gott).

Svar på tråden Chokladprovning Stockholm