• Mno

Kämpa med mig?

Fram till 1:a april ska jag ha lyckats med att gå ner minst 8 kg!
    Någon som vill hänga på och kämpa med mig å peppa varandra?!?!
    Äta rätt, tipsa varandra om goda men nyttiga maträtter?
    Hur vi ska bränna fett på gymmet, hemma, på jobbet osv?!?!

Kom igen!

KRAM!

• Svar på tråden Kämpa med mig?
  • Valli

Förlåt, jag vill VERKLIGEN inte verka otrevlig men finns det inte redan en miljon såna här trådar som du kan haka på?

• Mno

Jo, men jag vill oxå va en utav miljonen som har en sån

• Lippi

Mno

Du och jag kan kämpa ihop.

Jag har ett slutdatum den 20/5 då jag fyller 25år.

Tanken är att jag till dess ska ha gått ner totalt 15-20 kilo. Jag började den 1 Januari och har sedan dess lyckats tappa 2kilo.

Mina knep är mestadels att byta ut mycket av min normala mat mot vegetariska alternativ och så har jag börjat träna.

Vad har du ändrat i din livsstil?

• kissekatt

Mno och Lippi - jag vill också vara med!
    Har börjat lite lätt för en vecka sen men har liiiite dålig karaktär... det är så svårt när man är bortbjuden och alla andra äter så god mat. Men, men - det är bara att ta nya tag!

Min plan är att börja motionera, iaf 30min per dag, och äta bättre. Jag har börjat att räkna points, 20 per dag får jag äta, en liten stund till iaf. Jag vill gå ner 8-10 kg men har ingen tidsgräns. Det kanske man borde ha? Så att man har ett mer konkret mål? Hmmm...

Ja, i alla fall, jag skulle tycka att det vore jätteroligt att kunna "prata" m er om detta och peppa varandra!

• Mno

Lippi och Kissekatt!
    Självklart ska vi KÄMPA!
    Jag vill naturligtvis gå ner mer, men jag trodde inte det var rimligt! Men jag ska kämpa!

Jusst nu har jag börjat äta ordentligt! Tillagad mat osv.. inga smörgåsar till mellanmål utan frukt! Ingen läsk utan Loka eller vanligt vatten osv..
    Bara gotta till nån helg i månaden osv!

jag har satt en tid BARA för att NÅ målet!
    Jag tror det är det bästa. Å så ska jag ju gifta mig den 29 de april!
    Jag har oxå VÄLDIGT dålig karaktär , därför är det kul med någon man kan disskutera saker med å bli peppad av!!
    Tack för att ni vill hänga på!

Hur äter ni på dagarna??
    Vad?? Är sååå dålig på att laga mat..
    Äter heller en massa mackor

• Lippi

Jag är jättedålig på att banta. USEL skulle man kunna sträcka sig till. Ofta blir det så att jag knappt äter något på flera dagar och då rasar ju kilona.

Sen när man börjar äta normalt igen så kan man gå upp flera kilo per dag. Så det är ju ingen taktik som håller i längden.

Jag försöker att äta frukt som mellanmål, men jag är helt enkelt inte sugen/hungrig mellan frukost(11.00) och middag(18.00). Och vad jag har förstått så är det inte bra att ha så lång tid mellan målen.
    --------------------------------------
    Fast sedan den 1 januari har jag varit superduktig. Jag är faktiskt riktigt stolt över mig själv.

Inte ens när vi haft kallas så har jag syndat. Jag har istället anpassat maten så att den är mer viktvänlig. Fruktsallad som efterrätt är faktiskt helt OK trots att det är nyttigt! ;)

Värre blir det när man ska bort och äta. Visst känner man sig dum när man tackar nä till godsaker hos andra.

• Lippi

Vad gör ni när ni får sötsug?

• Mno

Jag älskar plockgodis
    Men när jag blir bjuden till andra så äter jag precis som alla andra men inte lika mycket.
    Man måste tillåta sig att äta gott ibland med tycker jag.
    Asså man kan ju äta mycket nyttigare hela dagen och kanske gå en extra lång promenad eller ett extra långt träningspass så behöver man inte ha så jätte mycket dåligt samvete

Tränar ni?
    Hurdana träningspass har ni???

Ska iväg till gymmet nu innan jag ska iväg och jobba... känns rätt okej! Men jag har en super hosta för tillfället, har varit jätte förkyld, så det är nog inte så bra. men jag MÅSTE ju komma igång

• Lippi

Jo, jag håller med om att man har rätt att unna sig lite gott ibland.

Men jag har ett problem med det... Det tar cirka 14 dagar innan mitt sötsug avtar och jag slipper gå och tänka på godis 24 timmar om dygnet. Men det tar bara en liten godisbit att få tillbaka sötsuget.

Därför brukar jag försöka att tacka nej till sött även när jag är bortbjuden.

------------------------------------------
    Mno

Gud vad duktig du är som orkar ta dig iväg innan jobb. Det hade jag nog aldrig klarat.

Som tur är, så har jag otroliga glidartider på mitt arbete och jag kan göra en hel del hemifrån. Annars hade jag nog aldrig kommit igång och träna.

Jag har köpt årskort på Nautilus här i Malmö och jag går dit med en kompis. Att man köpt årskort sätter lite extra press, eftersom man vill ha valuta för pengarna. Och att träna med en vän är ju mycket roligare. Tyvärr så är hon latare än jag, så det blir inte riktigt att vi hjälps åt att dra dit varandra.

Vi har bara hållt på i tre veckor och just nu kör vi bara styrketräning och spinning, som vi har tränat innan. Tanken är att vi ska utöka och blanda med andra sorters pass senare när vi känner oss bättre på det vi gör nu. Till exempel med Body Combat eller så.

Just nu tränar vi 2-3 gånger i veckan och för tillfället så känns det lagom.

Själv då? Hur funkar din träning?

Har ni några tips på vilka pass som är bra, mer än spinning?

Svar på tråden Kämpa med mig?