• Carma

Kämpa med mig?

Lippi,

Jag tror att du gått upp ett hg i muskler ;)

Man brukar ju bränna mer på spinningen beroende på konditionen & sånt. Mellan 500 - 900 kcal brukar det ligga. Bra kämpat iaf!

• Carma

Har tittat in oss er tjejer då & då & tycker att ni är jätteduktiga! Själv vägde jag 17 kg mer ngn gng i tiden...

Jag provade atkins föra veckan. Fick tyvärr lägga av innan jag hann ens börja :D, dvs efter min första omlett utan några alls kolhydrater... Nu tillbaka på spåret. Inledde måndag med en äppelkaka till mellanmål! Över alla mina förväntningar. Jag som skulle vara så duktig... insåg att vågen står stilla på 55 oavsett om jag äter sunt & nyttigt eller om en tårtbit med glasstillbehör åker ner i magen. Kroppen mår kanske bäst just vid 55?? Skulle dock inte ha ngt emot att bli av med 1 eller 2... aldrig nöjd :D

Ha det gott!
    Carma

• Carma

Lippi,

Jag håller med om att det kan vara bra att ha lite marginaler när man räknar hur mkt man förbränner, osv. Men man får hålla i åtanke att inte ens hälsovakten räknar helt rätt ibland. Tycker de är bra annars. Hade en prova-på-vecka ngn gng.

Jag är 165cm så 55 är nog perfekt för mig. Jag skulle dock vilja justera figuren med 1-2 kg nu när bikinisäsongen närmar sig :D Annars är jag bara glad att jag lyckats hålla en stabil vikt ett bra tag. Försöker röra på mig & tänka på vad jag stoppar i mig. Jag är iof hälsofreak... vegetarian som jag är. Självklart åker ner en & annan chokladbit då & då ;) .. och äppelkaka för den delen också haha.. Man ska inet ha allt det goda förbjudet. Annars finns det risk att man just går & längtar efter det förbjudna. Borde iofs börja med att "lansera" lördags/söndagsgodis eller ngt. Bra för tänderna om inte annat.

Jag tycker att ni är duktiga som kämpar på! Jag provade också nutrilette ngn gng. Tyckte dock efter några bars att om ska äta ngt så är det godare med riktig mat.

587 kcal är inte mkt. Framförallt när du tränar. Det kan ju
    hända att din ämnesomsättning kommer "låsa sig" vilket i sin tur kommer medföra att det blir mkt svårare att gå ner i vikt. Skulle föreslå att öka kcal-intaget. Annars kommer du bara bryta ner musklerna som bidrar till förbränningen. Du säkert vet bättre vad som passar dig & gör att du mår bra!'

Kram/Carma

• Carma

Hur mkt vatten dricker du då?

Lågkaloridieter funkar inte på mig iaf.
    Man går upp lika fort som ner. Dessutom tar det långt tid innan ämnesomsättningen har återställt sig. Jag mår så dåligt dessutom om jag inte får i mig det jag behöver: blir yr och svimvärdig. Hoppas du mår bättre.

Hur mkt vill du gå ner förresten? Och varför har du så brottom med din viktnedgång? Jag har brottom men mina 2 kg (låter löjligt, jag vet) eftersom jag & min älskling ska åka på semester & då vill jag inte gå runt i bikini när bullen sitter på magen .. haha Vilka bekymmer, eller hur? Men vi tjejer är sådana.

• Carma

Men då har du inte så brottom egentligen. Det räcker om du går ner o.75/veckan. Det kan man göra även om man bantar långsammare, dvs nyttig mat & träning.

Jag vet bara att man får celulliter av sådana dieter också.

Håller tummarna för dig.

• Carma

Hoppas det kommer gå bra för dig & jag håller tummarna! Förstår att min vill känna sig på toppen när man fyller 25. Det kommer du säkert bli också.

Jag ska försöka köra min gamla vanliga racet, nyttig mat & motion. Så märker man vad man åstadkommit efter några veckor.

Ha det gott,
    Carma

• Carma

Mno,

Hur går det för dig?? Börjar du närma dig målet kanske??

Carma

• Carma

Lippi, mystiskt. Kolla med nutrilette. De kanske har ett svar. Finns säkert tel nr på daras hemsida.

Jag ska inte väga mig på ett tag har jag bestämt mig. Det kommer synas om det händer ngt ändå. Blir bara stressad av att väga mig för ofta.

Tänkte köra "Carmas diet" ett tag så ser vi om det kommer hända ngt.

Pepp Pepp för Beach 2006!

• Carma

Ja. Först får du klara dig på minimikalorinivå, sen går du inte ner ngt heller.

Har du provat nutrilette innan & hur fungerade dieten då isf??

• Carma

Gulligt av dig. Hoppas det kommer börja hända ngt i veckan då.

Kan det vara så du körde nuttrilette kur i början av din viktminskningsprogram för 3 år sen?? Jag tänkte bara att nu har du ju kört vanlig bantningskur "äta nyttigt/träna" ett tag så kroppen kankse inte får lågkalorichock på samma sätt?? Bara en tanke... Eller äter du mer än vanligt till lunch & mellis då kanske eftersom du blir hungrig?
    Kram

• Carma

Lucy 78,

Hej & välkommen. Det låter som en bra plan som du har satt upp. Hoppas att du kommer lyckas med att gå ner dessa kg innan bröllopet!

Vardagsmotion är ju underskattat. Promenera mkt är ju både bra för dig & lilla barnet :)Så det är bara köra på!

Får man fråga dig, hur mkt gock du upp under graviditeten?

//Carma

• Carma

Lucy78,

15 kg låter ju helt normalt. Andra går ju upp 20-25... det är så individuellt.

Hur lång är du förresten?

Tänkte du på vikten under graviditeten så att du åt nyttigt & rörde på dig? Det som många gör att de går upp 20 & uppåt är kanske att de äter "för två". Undrar lite då man vill veta hur det kommer bli i framtiden. Inte aktuellt dock i dagsläget ännu :)

Du skriver att du vill gå ner 5-10 kg, har du lyckats med att bli av med de resternade? 5 kg till maj/juni fixar du lätt! Även 10 kanske med lite tur. Det gäller bara att vara envis!!!

Fasta ger inte långvaring viktminskning. Man förlorar ju bara vatten... & vikten kommer tillbaka när man börjar äta igen. Men fasta är en underbar kul om man vill bli av med sjukdomar, bl a cancer. Kroppen själv "äter upp" de onda cellerna s.a.s. Så det är bara positivt med det!Kuren är mkt mer populärt i andra länder jfr med Sverige. I USA finns även fasta-kliniker. Skulle själv vilja köra ngn reningskur men saknar motivation än sålänge.

Jag kör "Carma-dieten" :D Med detta menas att äta rätt - låg GI, mindre socker, träna - promenera, styrke & konditionsträning i gymet 2-3 dag/veckan. O tänka positivt så klart! Jag behöver inte gå ner i vikt. Är 165/55 och har klädstorlek 36/S/XS. Men jag skulle gärna justera bullen på magen med 1-2 kg eller ngt :)Så träning är bra för mig. Synd bara att jag har så mkt att göra senaste veckorna vilket har resulterat i mindre motion.

Pepp Pepp för beach 2006!!!

• Carma

Lippi,

Jag tror det kan vara smart att börja äta riktig frukost. Förbränningen är på topp just då så varför missa en god/nyttig frukost som ger bra start på dagen. 1 hg är ju alltid ngt, eller hur ;)

//Carma

• Carma

Kan bara tillägga att för 4-5 år sen vägde jag 72 kg till mina 165 cm & var överviktig enlgit BIM :( Anledningen var att jag hade bullimi till föjd av anorexi. Skönt att allt är över nu. Jag frisk idag & mår bättre än någonsin både fysiskt & psykiskt. Alla motgångar har gjort mig bara starkare!

Svar på tråden Kämpa med mig?