Jo, jag håller med om att man har rätt att unna sig lite gott ibland.
Men jag har ett problem med det... Det tar cirka 14 dagar innan mitt sötsug avtar och jag slipper gå och tänka på godis 24 timmar om dygnet. Men det tar bara en liten godisbit att få tillbaka sötsuget.
Därför brukar jag försöka att tacka nej till sött även när jag är bortbjuden.
------------------------------------------
Mno
Gud vad duktig du är som orkar ta dig iväg innan jobb. Det hade jag nog aldrig klarat.
Som tur är, så har jag otroliga glidartider på mitt arbete och jag kan göra en hel del hemifrån. Annars hade jag nog aldrig kommit igång och träna.
Jag har köpt årskort på Nautilus här i Malmö och jag går dit med en kompis. Att man köpt årskort sätter lite extra press, eftersom man vill ha valuta för pengarna. Och att träna med en vän är ju mycket roligare. Tyvärr så är hon latare än jag, så det blir inte riktigt att vi hjälps åt att dra dit varandra.
Vi har bara hållt på i tre veckor och just nu kör vi bara styrketräning och spinning, som vi har tränat innan. Tanken är att vi ska utöka och blanda med andra sorters pass senare när vi känner oss bättre på det vi gör nu. Till exempel med Body Combat eller så.
Just nu tränar vi 2-3 gånger i veckan och för tillfället så känns det lagom.
Själv då? Hur funkar din träning?
Har ni några tips på vilka pass som är bra, mer än spinning?