• Mno

Kämpa med mig?

Fram till 1:a april ska jag ha lyckats med att gå ner minst 8 kg!
    Någon som vill hänga på och kämpa med mig å peppa varandra?!?!
    Äta rätt, tipsa varandra om goda men nyttiga maträtter?
    Hur vi ska bränna fett på gymmet, hemma, på jobbet osv?!?!

Kom igen!

KRAM!

• Svar på tråden Kämpa med mig?
  • Carma

Mno,

Hur går det för dig?? Börjar du närma dig målet kanske??

Carma

• Lippi

Räknade precis ut hur mycket jag gått ner i genomsnitt sedan jag började. 0.65kg/vecka.

Det tycker jag är lite väl sakta. Man tröttnar liksom.

Tur att jag har er här som faktiskt peppar mig något otroligt!

Kram

• Mno

HALOJ PÅ ER!

Idag har det gått sisådär.
    Vart lite sugen osv.. å lite hängig.
    Men det är nog för jag är jätte förkyld.

Jag håller mig rätt stabilt på mina kg.
    Men jag tror å jag hoppas nu när jag dricker å äter att det ska börja gå neråt...
    Men mitt mål är att INTE gå upp i vikt i alla fall, då kommer jag ju inte i min brudklänning.. haha...
    Men jag hoppas jag hinner gå ner minst 5 kg innan bröllopet!

Hur har det gått för er andra???
    Ni orkar träna osv?
    Jag får ju vila mig nu igen för jag är ju som sagt förkyld!

• Lippi

Hej.

Såg precis ett inlägg från Carma i en annan tråd och kom då på att det är dags att avlägga rapport i denna tråd.

Det är helt sjukt vad sakta det går för mig. På tre dagar med Nutrilette som ersättning till middag och frukost, så har jag gått ner:

HÖR OCH HÄPNA...! 1 Hektogram, alltså 100gram!!

Det är ju inte normalt. Men kanske rasar jag i vikt till imorgon..? Vem vet?

Än tänkte jag inte ge upp. Tio dagar tänkte jag som sagt ge det.

• lebrah

Lippi, det är inte så att det inte kommit ut något? Om du inte gjort nummer två på ett tag så kommer nog defenitivt vågen visa mindre när du fått ur dig en del. Ursäkta om det låter vulgärt. men det kan ju vara så. Det brukar vara så för mig nämligen så jag tänkte dela med mig av mina erfarenheter. Stå på dig. Kram

• Lippi

Tja, jag kan mycket väl tänka mig att det brukar vara så.

Men tyvärr så är det inte det som är felet. För nummer två kommer som det ska. ;)

• Carma

Lippi, mystiskt. Kolla med nutrilette. De kanske har ett svar. Finns säkert tel nr på daras hemsida.

Jag ska inte väga mig på ett tag har jag bestämt mig. Det kommer synas om det händer ngt ändå. Blir bara stressad av att väga mig för ofta.

Tänkte köra "Carmas diet" ett tag så ser vi om det kommer hända ngt.

Pepp Pepp för Beach 2006!

• Lippi

Men visst är det lite synd om mig...?

• Carma

Ja. Först får du klara dig på minimikalorinivå, sen går du inte ner ngt heller.

Har du provat nutrilette innan & hur fungerade dieten då isf??

• Lippi

Tack för ditt stöd. Du är en riktig kompis!!

Jag körde på samma sätt för tre år sedan. Och då var resultatet fantastiskt. Dock minns jag inte om jag gick ner lite varje dag eller mycket på en dag. Nu mera brukar jag ha en tendens att göra det senare. Det är därför jag inte ger upp än.

• Carma

Gulligt av dig. Hoppas det kommer börja hända ngt i veckan då.

Kan det vara så du körde nuttrilette kur i början av din viktminskningsprogram för 3 år sen?? Jag tänkte bara att nu har du ju kört vanlig bantningskur "äta nyttigt/träna" ett tag så kroppen kankse inte får lågkalorichock på samma sätt?? Bara en tanke... Eller äter du mer än vanligt till lunch & mellis då kanske eftersom du blir hungrig?
    Kram

• lucy78

Hello Mno!
    Jag hänger gärna på.
    Är i samma sits som dig ungefär, hoppas på att gå ner några kilon (gärna 5-10) innan maj-juni. Vi ska gifta oss den 10 juni, och det skulle vara så underbart att få känna sig "ännu" finare utan dessa överflödiga kilon. Har sen jag fick barn i mars 2005 inte alls lyckats att få tillbaka figuren, fikar med andra mammor, har mer tid att stoppa i sig godis osv...
    Listan på anledningar kan göras lång, men vart har motivationen tagit vägen? Varje kväll när jag lägger mig och känner den alltför mjuka magen, benen, armarna stormar beslutsamheten upp och jag bestämmer mig för att:nu får det vara nog. Men likförbannat så faller jag för sötsuget dagen efter. Kör spinning 1-2 ggr i veckan och promenerar rätt ofta så det borde ju gå om jag ändrar mina matvanor. Väger cirka 78 kg nu.
    Det vore verkligen skönt med någon eller några att mejla lite peppningar till!
    Hur går det för dig/er?
    Mno: Har du kommit någon vart eller har förkylningen satt spärrar ivägen?
    Ska du gifta dig i april eller har du bara bestämt dig för att "få det att hända nåt?"

Lycka till alla, vi hörs

• Carma

Lucy 78,

Hej & välkommen. Det låter som en bra plan som du har satt upp. Hoppas att du kommer lyckas med att gå ner dessa kg innan bröllopet!

Vardagsmotion är ju underskattat. Promenera mkt är ju både bra för dig & lilla barnet :)Så det är bara köra på!

Får man fråga dig, hur mkt gock du upp under graviditeten?

//Carma

• Mno

Lucy 78:

Välkommen!

Jag ska gifta mig den 29:de april, därför vill jag gå ner lite till.
    Jag får inte gå ner för mycket får då bli inte klänningen bra osv.
    Jusst nu så tränar jag inte för min förkylning. Utan försöker äta rätt och promenera.
    Det har gått bra hittills.
    Jag ska bara gå ner 5 kg till tror jag. Å jag hoppas jag hinner det innan den 10:de april Då ska jag prova klänningen med rätt bh å skor.

Hur har du tänkt dig?
    Träna, äta rätt osv eller ska du dricka??

Lycka till!!

• kissekatt

Hej alla!
    Nu är jag äntligen tillbaka! :) har varit iväg en hel del med jobbet, utan ngn större tillgång till dator.

Tyvärr har tillgången till mat varit stor, för stor. F-n. Har gått upp nästan 1 kg. Hur kan det komma sig att man går upp så snabbt i vikt och att det går så himla segt och långsamt ner?! När man räknar genomsnitt så går jag ner 0,5 kg i veckan. JÄTTELITE JU!

Och så tappar jag motivationen också, jag tänker att om det ändå gått åt skogen så kan jag klämma i mig en till kaka eller mer chips och godis, jag har ju ändå misslyckats... inte bra.

vad gör ni när ni behöver motivation?! Tips snälla!

• Lippi

När motivationen tryter, brukar jag tänka på hur roligt det hade varit att en enda sommar kunna gå i bikini och faktisk vara stolt över sin kropp.

Eller så brukar jag titta på bilder hur jag såg ut innan jag gick upp. Det brukar också hjälpa. Men problemet är att jag tycker inte om att bli fotograferad, så när jag väl blir det så ser det alltid ut som om jag grimmaserar. Så jag kan ju inte direkt säga "OHhh, så vill jag se ut igen". ;)

Ett hekto till idag föresten. Sakta men säkert. Tänkte nog börja äta frukost som vanligt nu. För det här är ju löjligt. Att knappt äta och ändå bara gå ner totalt 2hg på snart en vecka.

Jag gick ju ner mer när jag åt vanlig mat.

• lucy78

Carma
    Jag gick upp ung 15 kg under min graviditet...himla svåra kilon att bli av ´med. Har nästan börjat tro på att jag är sockerberoende, fast det kanske bara är en ursäkt...
    Hur går det för er? Vad har ni för bra tips? Jag kan tipsa om lite inspirationsknep, eller rättare sagt en hjälp till att kanske komma igång..att prova en endagsfasta, för mig funkade det som en slags sporre när jag såg att vågen faktiskt visade -0,6kg på en dag.
    Var med i VV för ca 5 år sedan, gick ner ifrån 76,6 till 63 kg...'hur gör ni? använder ni er utav bantningskurer eller försöker ni tänka mer sunt och satsa mer på motion??

• Carma

Lucy78,

15 kg låter ju helt normalt. Andra går ju upp 20-25... det är så individuellt.

Hur lång är du förresten?

Tänkte du på vikten under graviditeten så att du åt nyttigt & rörde på dig? Det som många gör att de går upp 20 & uppåt är kanske att de äter "för två". Undrar lite då man vill veta hur det kommer bli i framtiden. Inte aktuellt dock i dagsläget ännu :)

Du skriver att du vill gå ner 5-10 kg, har du lyckats med att bli av med de resternade? 5 kg till maj/juni fixar du lätt! Även 10 kanske med lite tur. Det gäller bara att vara envis!!!

Fasta ger inte långvaring viktminskning. Man förlorar ju bara vatten... & vikten kommer tillbaka när man börjar äta igen. Men fasta är en underbar kul om man vill bli av med sjukdomar, bl a cancer. Kroppen själv "äter upp" de onda cellerna s.a.s. Så det är bara positivt med det!Kuren är mkt mer populärt i andra länder jfr med Sverige. I USA finns även fasta-kliniker. Skulle själv vilja köra ngn reningskur men saknar motivation än sålänge.

Jag kör "Carma-dieten" :D Med detta menas att äta rätt - låg GI, mindre socker, träna - promenera, styrke & konditionsträning i gymet 2-3 dag/veckan. O tänka positivt så klart! Jag behöver inte gå ner i vikt. Är 165/55 och har klädstorlek 36/S/XS. Men jag skulle gärna justera bullen på magen med 1-2 kg eller ngt :)Så träning är bra för mig. Synd bara att jag har så mkt att göra senaste veckorna vilket har resulterat i mindre motion.

Pepp Pepp för beach 2006!!!

• Carma

Lippi,

Jag tror det kan vara smart att börja äta riktig frukost. Förbränningen är på topp just då så varför missa en god/nyttig frukost som ger bra start på dagen. 1 hg är ju alltid ngt, eller hur ;)

//Carma

• Carma

Kan bara tillägga att för 4-5 år sen vägde jag 72 kg till mina 165 cm & var överviktig enlgit BIM :( Anledningen var att jag hade bullimi till föjd av anorexi. Skönt att allt är över nu. Jag frisk idag & mår bättre än någonsin både fysiskt & psykiskt. Alla motgångar har gjort mig bara starkare!

Svar på tråden Kämpa med mig?