Kämpa med mig?
Drick mycket vatten, ät mycket C-vitamin och andas mycket frisk luft (gärna även när du sover), så går förkylningen över i ett nafs.
Drick mycket vatten, ät mycket C-vitamin och andas mycket frisk luft (gärna även när du sover), så går förkylningen över i ett nafs.
kissekatt
Jag kör också med Hälsovakten. Det är ett roligt sätt att hålla koll på bantningen. Men det känns lite orättvist med det antalet kalorier programet säger att man förbrukat vid träning.
Jag tränade jättehårt en dag och fick bara äta 170kalorier mer. Jag var dööööhungrig på kvällen när jag gick och la mig.
Hej.
Jag är också nere i en svacka! Gick upp 0,5kg i Måndags och har ännu inte lyckats bli av med det.
Hälsovakten tycker att jag ska äta 790kcal, men det tyckte jag var på tok för lite. Så jag ändrade det till 980kcal. Och det känns ganska lagom. Jag är ju en väldigt liten person och då krävs ju inte så mycket mat.
kissekatt
Hur mycket viktnergång i veckan har du ställt Hälsovakten på?
Sen undrar jag om du har tänkt på att nötter har minst 600kcal/110g. Det är inte det ultimata snackset när man försöker gå ner i vikt. Jag skulle tipsa dig om att käka ett äpple efter maten istället. Skala det och skär det i bitar, så att du verkligen kan njuta av det. Det är säkert som du säger, något psykologiskt med nötterna. Så det är nog inga problem att byta nötterna mot något nyttigare. Men det är ju bara ett tips!
KRAM
kissekatt
Köp tidningen HÄLSA. Där finns massor av bra recept. Till 99% så är de vegetariska.
Kicki73
Välkommen.
-----------------------------------------
Jag kommer precis från gymmet. Tränade först spinning och sen styrketräning. Har tränat massor sedan början av året och ändå går vågen supersakta neråt. Och inte syns det i cm heller. Jag har ungefär samma mått som innan jag började banta och träna. Trots att jag gått ner 3.7kg.
Jag har ännu inte fallet för någon frestelse, vilket är extremt olikt mig.
Så i det stora hela är jag nöjd och tycker att jag är duktig, men det är dööötrist när inte vågen eller måtten rör sig.
Sen undrar jag om det är någon som vet vad CORE är? Det var ett pass på gymmet, men vad innebär det?
Idag har jag gått ner totalt 4,1kg sedan nyår. Det tycker jag är bra!
Men då ska man tänka på att jag motionerat som en galning och inte syndat en ända gång.
Mno
Hur är det med dig?
Hur går det med hälsovakten?
kissekatt
Hur går det för dig?
Har vågen visat resultat på senare tid?
Håller du på med Hälsovakten?
------------------------------------------
Drakdal
Jag tror att jag ska prova CORE i denna veckan. Har du tränat det själv?
Grrrrr, idag hade jag gått upp 1hg.
Jag får nog inse att det är totalt fel att väga sig varje dag. Man blir lite besviken när man har gått upp, även om det är så lite det gäller.
--------------------------------------
Mno
Om jag får din mailadress så kanske jag kan hjälpa dig med hälsovakten.
---------------------------------------
Kicki73
Vad tränar du?
Grrrrr, nu hade jag gått upp ännu mer.
Idag har jag beslutat att inte bara äta nyttigt, utan också äta enligt Viktväktarna.
Då måste jag ju gå ner, tycker jag!
Ikväll 18.15 är det mitt första pass med core. Så alla som vill får hålla tummarna att jag tycker det är roligt och vill fortsätta.
------------------------------------------
kissekatt
mp3-spelar är ett kanontips. När jag är ute och springer har jag alltid min lilla radio med mig. Det är enorm skillnad mellan att springa med eller utan ljud.
Utan brukar jag få total tristess redan efter en km, men har jag radion så springer jag gärna 5km.
Mno
Du har mail!
------------------------------------
Träningspasset gick bra, men det var jobbigt. Jag har verkligen inga magmuskler och det var lite svårt att följa med av den anledningen. Men jag ska testa igen på söndag. För jag tror säkert att det är ett pass som jag kommer att gilla, när jag bara blir lite starkare i mage och rygg.