• Mno

Kämpa med mig?

Fram till 1:a april ska jag ha lyckats med att gå ner minst 8 kg!
    Någon som vill hänga på och kämpa med mig å peppa varandra?!?!
    Äta rätt, tipsa varandra om goda men nyttiga maträtter?
    Hur vi ska bränna fett på gymmet, hemma, på jobbet osv?!?!

Kom igen!

KRAM!

• Svar på tråden Kämpa med mig?
  • Mno

Har åkt på en rejäl förkylning :o(
    Men jag tränar inte på gymmet nu utan går minsa promenader istället!
    Det går bra annars!

hur går det för er på gymmet då???
    Har ni några bra magövningar????

Måste fråga.. hur ser eran matsedel ut ungefär på en vecka???
    Dum fråga men, jag måste ha tips! Är som sagt ur dålig på att laga mat!

KRAM!

• Lippi

På gymet går det väl hyfsat. Men det var bara tredje gången jag var där och styrketränade.

Magövningar skulle jag också behöva lite tips på.

-----------------------------------------

Något som jag har märkt är himmla bra att äta om man vill gå ner i vikt, men ändå vara mät är Quarn och soja.

För att göra det lätt för mig så brukar jag köpa en påse Quarnfärs och en påse wokgrönsaker. Smäll ihop det i stekjärnet och servera med tortillasbröd. Riktigt gott och mättande. Samtidigt är det mycket nyttigt.

Annars är vegeschnitseln också bra. Stek och servera med Viktväktarnas klyftpotatis och någon god sås gjord på cream friesh 2%.

Hoppas det var till någon hjälp!

KRAM

• Mno

Jag är jätte tacksam för alla tips jag bara kan få!!!

På måndag börjar jag med min stenhårda träning.. då MÅSTE förkylningen vara ÖVER... jag hoppas på det i alla fall

• Lippi

Drick mycket vatten, ät mycket C-vitamin och andas mycket frisk luft (gärna även när du sover), så går förkylningen över i ett nafs.

• Mno

Tack för tipset!

Nu är förkylningen en aning bättre
    Hoppas verkligen att den går över snaaart!

Var ute och gick innan, vi hade -10 då! Det var KALLT! Usch!

hur har eran träning/matlagning gått i helgen då???
    Jag har själv ätit gott men nyttigt! Men jag drack onyttigt igår.. ajajajaj!

Kram på er! En ny vecka imon!

• kissekatt

Hej på er!
    Måndag idag vilket innebär nya tag! Det är bra för mig det. Var hos svärföräldrarna i helgen och det finns inte mkt som är sämre för min vikt... vi åt och drack jättegott både fredag, lördag och söndag. Men jag har faktiskt varit ute och gått, trots det hemska vädret, massa snö och iskallt! Igår kväll installerade jag ett program på datorn, Hälsovakten, där man fyller i precis allt man äter oh dricker. Man kan ställa in om man vill gå ner, upp ellr behålla sin vikt. Dessutom har programmet koll på vitaminer mm. Vi får se hur det funkar!

ha det gott!

• Lippi

kissekatt

Jag kör också med Hälsovakten. Det är ett roligt sätt att hålla koll på bantningen. Men det känns lite orättvist med det antalet kalorier programet säger att man förbrukat vid träning.

Jag tränade jättehårt en dag och fick bara äta 170kalorier mer. Jag var dööööhungrig på kvällen när jag gick och la mig.

• kissekatt

Hallå brudar!
    Var är ni?! :) Hur går det för er? Som jag berättat innan har jag installerat hälsovakten, det är ju riktigt roligt ju! Hur många kalorier äter du Lippi per dag? Själv fick jag rekommendationen att äta 1270. Kändes jättelite först men det funkar faktiskt bra! Jag räknar ju points egentligen (utan att gåå till VV - har varit m tidigare) men är ju rätt kul att se om man får i sig alla vitaminer mm.

Sen har jag upptäckt att jag blir mkt mer mätt och nöjd om jag äter ngr nötter efter lunch/middag, blir inte sugen igen så snabbt.

Mitt största problem annars är inte att jag är hungrig "på riktigt" utan mer psykiskt hungrig om ni förstår vad jag menar. Jag kan äta bara för att jag är sugen och hungrig "mentalt", inte i magen. Jaja, det kanske låter konstigt...

Vad har ni för tips som underlättar? Hoppas att det går bra för er!

• Mno

HEJ PÅ ER!

Dé där hälsovakten låter himla kul!
    Var får man tag i det programmet???

Igår var en dååålig dag för mig!
    Vi var i tyskland och inhandlade inför vårat bröllop, då stannade vi och åt pizza! Men men, idag är det NYA tag som gäller!!!

Snart är Januari över! Går fort det här, hoppas att vågen går neråt lika fort
    Jag vågar inte väga mig så jag skjuter upp det nååågon dag till.. hihi!

• Lippi

Hej.

Jag är också nere i en svacka! Gick upp 0,5kg i Måndags och har ännu inte lyckats bli av med det.

Hälsovakten tycker att jag ska äta 790kcal, men det tyckte jag var på tok för lite. Så jag ändrade det till 980kcal. Och det känns ganska lagom. Jag är ju en väldigt liten person och då krävs ju inte så mycket mat.

kissekatt

Hur mycket viktnergång i veckan har du ställt Hälsovakten på?

Sen undrar jag om du har tänkt på att nötter har minst 600kcal/110g. Det är inte det ultimata snackset när man försöker gå ner i vikt. Jag skulle tipsa dig om att käka ett äpple efter maten istället. Skala det och skär det i bitar, så att du verkligen kan njuta av det. Det är säkert som du säger, något psykologiskt med nötterna. Så det är nog inga problem att byta nötterna mot något nyttigare. Men det är ju bara ett tips!

KRAM

Svar på tråden Kämpa med mig?