• Mno

Kämpa med mig?

Fram till 1:a april ska jag ha lyckats med att gå ner minst 8 kg!
    Någon som vill hänga på och kämpa med mig å peppa varandra?!?!
    Äta rätt, tipsa varandra om goda men nyttiga maträtter?
    Hur vi ska bränna fett på gymmet, hemma, på jobbet osv?!?!

Kom igen!

KRAM!

• Svar på tråden Kämpa med mig?
  • kissekatt

Hejsan hej!
    Lippi: 790 kcal? Herregud! och jag som tyckte att 1270 var lite... :) (Pssst! Jag ändrade också lite, la på 100 kcal på rekommendationen!)
    Hur ser ni ut? Längd och vikt menar jag?

Mno: har fått programmet av brorsan, vet tyvärr inte var han har fått tag i det. Men kanske går att ladda hem från nätet om man kan tänka sig att vara liiiite olaglig? inte för att jag uppmuntrar till det... hahaha! ;)

Ja, jag vet att nötter är superfeta. Men det ska ju vara nyttigt fett och så läser jag överallt att man måste få i sig fett för att bränna fett. Plus att jag äter ngr stycken bara. Annars är frukt som du Lippi säger jättebra, äter mkt apelsiner just nu. Och jag har upptäckt att moötter (ekologiska är bäst ur smaksynpunkt) är jättegott och sött! Käkar dem hela, då har man ngt att knapra på en stund.

Har ni några jättebra recept att dela m er av? Gärna vegetariska eller fisk/skaldjur då jag inte äter kött. Tycker att det är ganska tråkigt att jämt hitta på nya recept, slut på motivationen!

Fast jag har märkt att det är bra att lägga upp ett matschema för hela veckan, så att man inte behöver handla så ofta och inte behöver fundera så mkt på vad man ska laga för mat.

Bor ni ensamma eller m sambo? jag har sambo men det är alltid jag som tänker ut och lagar maten, dels för att jag vill ha kontroll över maten och dels för att min sambo är usel på att laga mat! Och jag är verkligen inte sugen på att behöva utstå en massa mindre god mat så att han kan träna... :)

Vi hörs! Kram!

• Lippi

kissekatt

Köp tidningen HÄLSA. Där finns massor av bra recept. Till 99% så är de vegetariska.

• Mno

Usch.. jag måste bekänna att denna helgen har varit fruktansvärd!
    jag har åkt på halsfluss så det ända jag fått ner är glass, yogurth och honugste! Inga nyttigheter precis!
    Såg på vågen att jag gått upp 1,5KG!!!:-0
    Jag har inte kunnat röra mig för jag har haft feber osv... å ätit detta onyttiga!
    Usch! Känner mig hemsk!
    Men imon hoppas jag verkligen att jag mår bättre!
    har åkt på det här två gånger i rad nu!!!! Fattar inte varför jusst jag ska bli SJUK! Å halsfluss av allt! Då kan man inte äta nått!!!

Hur går det för er då???

Jag kunde inte installera den där hälsovakten
    Ha det bra!
    Kram!

• Kicki73

Hej!
    Jag hänger på här jag började på vv vecka:48 och har klarat av 5kg än.

Har haft en svacka på 1½ vecka, men nu ska jag börja igen....

• kissekatt

hallå brudar!
    för mig går det inte heller strålande... jag äter jättebra, jag både räknar points och matar in i hälsovakten. men jag går inte ner i vikt?! varför? AAAAAhhhhhhhh! Jag har tom motionerat 30 min varje dag OCH åkt längdskidor. Läste någonstans att resultat inte alltid kommer varje vecka, så jag fortsätter och hoppas att vågen visar bättre siffror nästa gång.

Mno, ge inte upp! imorgon är en ny dag! :)Det är det bästa! Har du programmet nu? Vad var det som inte funka?

Lippi, tack för tipset, jag brukar kolla i tidningen Må Bra, där finns också bra recept.

Kul att du kom hit Kicki73!

• Lippi

Kicki73

Välkommen.

-----------------------------------------

Jag kommer precis från gymmet. Tränade först spinning och sen styrketräning. Har tränat massor sedan början av året och ändå går vågen supersakta neråt. Och inte syns det i cm heller. Jag har ungefär samma mått som innan jag började banta och träna. Trots att jag gått ner 3.7kg.

Jag har ännu inte fallet för någon frestelse, vilket är extremt olikt mig.

Så i det stora hela är jag nöjd och tycker att jag är duktig, men det är dööötrist när inte vågen eller måtten rör sig.

Sen undrar jag om det är någon som vet vad CORE är? Det var ett pass på gymmet, men vad innebär det?

• Drakdal

CORE är mage ooch rygg träning. mycket matta

• Mno

Vad kul att fler vill hänga på oss!
    Jag var ute och gick med svägerskan idag en timmas runda. Har ju inte motionerat på flera dagar.
    Men tvingade ut mig idag! För nu ikväll mår jag mycket mycket bättre!

Jag har hälsovakten här hemma, men det går inte att installera den.. jag var lite olaglig.. å laddade hem den
    Men jag ska be min sambo kolla på det, han är bättre på datorer än vad jag är

Lippi:
    Ge inte upp!
    Det kommer, du kommer kanske gå ner nån vecka jätte mycket å vissa veckor inget alls!
    Vi får kämpa allesammans!
    Imon är det måndag och ny vecka

KRAM PÅ ER!

• Drakdal

Jag försöker att köra lite GI och köra långa promenader och ska precis börja åka lite skidor. Har kört i tre veckor på tisdag så då ska vi se vad vågen säger:) kul med pepptrådar tycker jag

• Lippi

Idag har jag gått ner totalt 4,1kg sedan nyår. Det tycker jag är bra!

Men då ska man tänka på att jag motionerat som en galning och inte syndat en ända gång.
    Mno

Hur är det med dig?
    Hur går det med hälsovakten?

kissekatt

Hur går det för dig?
    Har vågen visat resultat på senare tid?
    Håller du på med Hälsovakten?
    ------------------------------------------
    Drakdal

Jag tror att jag ska prova CORE i denna veckan. Har du tränat det själv?

Svar på tråden Kämpa med mig?