• Lippi

Kämpa med mig?

Visst funkar det. För stunden.

Vad jag menade var att det är ju omöjligt att fortsätta dricka bara pulver hela livet.

Att äta enligt viktväktarna resten av livet är däremot möjligt.

Så det är lättare för mig att lägga om vanorna redan från början.

• Lippi

Det är jättefarligt att läsa om alla bra resultat för Cambridgeanhängare. Jag var inne på en annan tråd här som handlar om det och alla verkar supernöjda.

Jag vill testa, men samtidigt så vill jag att det ska vara jobbigt att gå ner kilona. För om det är apjobbigt så är det större chans att jag håller vikten, bara för att slippa göra om nergången.

Var är alla förresten?

Ni har väl inte gett upp??

• Lippi

lebrah

Välkommen!

Jo, att utesluta kolhydrater är väldigt effektivt, men sist jag testade så mådde jag jätteilla efter cirka två veckor.

Det är mitt problem vid alla extremdieter. Jag blir spyfärdig.

• Lippi

Jodå, idag var det bara roligt att stiga upp på vågen. På 48 dagar har jag gått ner 5,3kg och det utan direkt ansträngning.

Att träna är bara roligt och att låta bli godis och kakor är faktiskt inte så svårt bara man är motiverad.

Jag försöker komma igång och springa. Bor precis bredvid ett fint område med motionsslingor. Men jag hann bara vara ute en gång sedan snöade det jättemycket.

Jag har lite problem med mitt knä, efter en liten cykelrunda på 18mil, så jag kan inte springa när det är minsta halt eller när marken är för hård.

Jag hoppas så att vädret vänder, snarast!

• Lippi

Har precis varit på City Gross och köpt Nutrillete.

Jag tänkte byta ut frukost och lunch mot en pulverdryck och äta middag som vanligt. På det sättet har jag gjort tidigare och då fått ett fantastiskt resultat som faktiskt varat även när jag började äta som vanligt.

För visst är det kanon att jag har gått ner över 5kg, men jag har fortfarande 15kg kvar som ska vara borta innan 22maj.

Men jag tror på mig själv och är säker på att det ska gå! (Det gäller att övertala sig själv)

• Lippi

Jag måste låta dööövelig!

Ena stunden gäller det bara att äta rätt, andra har jag lessnat och gått och köpt Nutrilette.

Men jag vill ha en rejäl kick nu. Sötsuget är helt borta redan, så det lär inte bli några problem efter jag lagt av med Nutriletten. Tänk om det var lika lätt att gå ner som att gå upp.

Idén om att råna en bank och lät väl något desperat, men definitivt ska du ha ett plus för ditt kreativa tänkande. ;)

• Lippi

Japp, jag började idag. Dumt kanske, för jag har varit och hårdtränat idag.

Först styrketräning, sen spinning och sist men inte minst core.

Men jag åt en VV snabbmat och sallad när jag kom hem, så jag är faktiskt inte hungrig nu. Får väl se hur det känns ikväll efter sista Nutriletten.

• Lippi

OOOHHHhhhhh!!!!

Igår började jag ju med min pulverdiet. Totalt fick jag i mig 222kcal i pulverdrycken ochh 365kcal i VV-snabbmaten. Alltså 587kcal.

Sen tränade jag 20min styrka = -40kcal, Spinning i 40min = -144kcal och core i 28min = -97kcal. Jag tränade alltså bort totalt 280kcal.

587kcal - 280kcal = 307kcal

Och så gick jag upp ett hg.

Tusingen också! Fast det var inte direkt jobbigt att bara äta ett mål och dricka resten, så jag fortsätter trots rejält bakslag. :)

Mno

Började du idag?

Lycka till hur som helst. Vi får se till att peppa varandra ordentligt nu!

• Lippi

Carma

Jo, man brukar väl bränna mer än det antalet kalorier som jag skrivet på de olika träningspassen. Men det är det antalet som Hälsovakten räknat ut att jag gjort av med.

Tycker själv att det är snålt, men när man försöker gå ner i vikt är det bättre att räkna med mindre. Och trots detta så gick jag alltså upp i vikt.

Men jag tror som du. Det måste vara muskler! ;)

Hmmm, nu till dig! 55kg låter väldigt lite. Fast det beror ju på kroppslängd. Hur lång är du?

• Lippi

Mno

Hur har du tyckt att det har gått idag?

Blev du hungrig eller trött?

Jag har faktiskt inte kännt mig hungrig. Men lite sugen och så känner jag mig lite trött på kvällen.

Hur länge tänkte du hålla på med CK?

Jag tänkte köra tio dagar och se vad det ger för resultat. Jag tycker även att det är lättare att genomföra om man har ett överskådligt mål.

Om resultatet är till belåtenhet, tänkte jag äta som vanligt i två veckor och sedan gå på en ny kur.

• Lippi

Carma

Tja, jag kan väl inte säga att jag vet vad som är bäst för mig vad gäller viktnedgång. Hade jag vetat det hade det nog inte varit så här svårt. ;)

Fast jag är väl medveten om riskerna med ett lågt energiintag. Det är bland annat därför som jag bara tänkte hålla på i 10 dagar.

Trist nog så hade inte vågen rört sig det minsta idag heller. Står kvar på exakt samma som för två dagar sedan. Jag tycker att det är hemskt underligt, för det ska ta längre tid innan kroppen ställer om för svällt och sätter sig själv på sparlåga.

Och jag har ju inte känt mig direkt hungrig. Jag har haft jämna pauser mellan målen och alltid ätet något till min dietdryck. (som ett äpple till exempel)

Kanske har jag drukit för lite vatten..? Kan det vara det?

• Lippi

Tja, jag dricker inte så hemskt mycket vatten. Max en liter om dagen. Annars mår jag illa och måste kissa var tionde minut.

Sist jag gick igenom denna dieten så fungerade det utmärkt. Och det bästa var att jag inte hade några problem med att hålla vikten sedan.

Jag har brottom eftersom jag har minst 10kg till som ska bort och dessa ska vara borta till min 25 års dag i slutet av maj.

• Lippi

Carma

Men jag vill liksom vara 100% säker på att jag nått min målvikt då. Därför vill jag att det snabbar på lite nu i början.

Vad gäller celulliterna, så tror jag inte jag kan få fler. Hi,hi,hi... ;)

• Lippi

Räknade precis ut hur mycket jag gått ner i genomsnitt sedan jag började. 0.65kg/vecka.

Det tycker jag är lite väl sakta. Man tröttnar liksom.

Tur att jag har er här som faktiskt peppar mig något otroligt!

Kram

• Lippi

Hej.

Såg precis ett inlägg från Carma i en annan tråd och kom då på att det är dags att avlägga rapport i denna tråd.

Det är helt sjukt vad sakta det går för mig. På tre dagar med Nutrilette som ersättning till middag och frukost, så har jag gått ner:

HÖR OCH HÄPNA...! 1 Hektogram, alltså 100gram!!

Det är ju inte normalt. Men kanske rasar jag i vikt till imorgon..? Vem vet?

Än tänkte jag inte ge upp. Tio dagar tänkte jag som sagt ge det.

• Lippi

Tja, jag kan mycket väl tänka mig att det brukar vara så.

Men tyvärr så är det inte det som är felet. För nummer två kommer som det ska. ;)

• Lippi

Men visst är det lite synd om mig...?

• Lippi

Tack för ditt stöd. Du är en riktig kompis!!

Jag körde på samma sätt för tre år sedan. Och då var resultatet fantastiskt. Dock minns jag inte om jag gick ner lite varje dag eller mycket på en dag. Nu mera brukar jag ha en tendens att göra det senare. Det är därför jag inte ger upp än.

• Lippi

När motivationen tryter, brukar jag tänka på hur roligt det hade varit att en enda sommar kunna gå i bikini och faktisk vara stolt över sin kropp.

Eller så brukar jag titta på bilder hur jag såg ut innan jag gick upp. Det brukar också hjälpa. Men problemet är att jag tycker inte om att bli fotograferad, så när jag väl blir det så ser det alltid ut som om jag grimmaserar. Så jag kan ju inte direkt säga "OHhh, så vill jag se ut igen". ;)

Ett hekto till idag föresten. Sakta men säkert. Tänkte nog börja äta frukost som vanligt nu. För det här är ju löjligt. Att knappt äta och ändå bara gå ner totalt 2hg på snart en vecka.

Jag gick ju ner mer när jag åt vanlig mat.

Svar på tråden Kämpa med mig?