• Mno

Kämpa med mig?

Fram till 1:a april ska jag ha lyckats med att gå ner minst 8 kg!
    Någon som vill hänga på och kämpa med mig å peppa varandra?!?!
    Äta rätt, tipsa varandra om goda men nyttiga maträtter?
    Hur vi ska bränna fett på gymmet, hemma, på jobbet osv?!?!

Kom igen!

KRAM!

• Svar på tråden Kämpa med mig?
  • kissekatt

Hej Lippi! Jag är här!
    Vad är det som inte funkar? Maten, motionen eller motivationen? själv har jag haft en supertrevlig helg vilket för min del innebär massa god mat, kladdkaka och efterrätter... suck...

jag är jättenogrann under veckorna men sen är det som om alla hämmningar släpper och jag ätar massa onyttigt...

så läget just nu är oförändrat, inte gått ner ngt alls. och jag ska iväg nu till helgen igen, till sthlm, så det lär bli mer god mat... har du ngr bra tips?

• Lippi

Skönt att höra av dig!

Tips från mig är nog ingen idé... Inte just nu i varje fall.

Det känns som om inget funkar. Innan var jag jätteduktig och tränade minst tre dagar i veckan. Nu har jag inte varit på gymmet sen i torsdags.

Maten går väl hyfsat. Det ända som varit onyttigt och ändå blivit uppätet är några gammla lussekatter. Men det hemska är suget. Jag är sugen hela tiden. Och det är superjobbigt!!

DEPP!!! :(

• kissekatt

Lippi: vad är du sugen på? sött? godis?

när jag blir sugen försöker jag att göra ngt annat, typ gå ut, äta morot, dricka vatten. Mitt problem är att jag inte kan äta en liten bit chocklad eller ngr få godisar - det är alt el inget som gäller. Alltså har försökt att undvika allt sött. Det tar ngr dagar som är jättejobbiga, sen blir det bättre.

• Lippi

Jag har inte fått i mig något direkt sött på en hel månad och ändå kommer suget.

Det värsta var som sagt lussekatterna. Och inte ens de var direkt söta.

Fast mitt sug är mer generellt. Kex, mackor, frukt, ja vad som helst.

Det låter inte som det är något farligt, men om man försöker gå ner i vikt så är det förödande! Jag vill ha något i munnen hela tiden.

• kissekatt

Sen blir jag helt desperat en tid innan mens, då äter jag verkligen ALLT. skitjobbigt! det problemet har jag inte löst, som tur (?) har jag inte mens så ofta...

kan du inte belöna dig m ngt annat än mat? typ bestämma att när du har varit duktig en vecka så får du en bok, biobesök eller ngt annat du vill ha som belöning.

Tappa inte sugen nu - jag hejjar på dig! :)

• kissekatt

Äter du riktig mat regelbundet? jag blir mkt mer sugen när jag ätit dåligt. måste äta varm lunch och middag, alltså ngt lagat och inte bara mackor el likn. sen tycker jag att jag blir mer mätt längre när jag äter fisk el räkor, alltså ngt proteinrikt.

• kissekatt

vet inte riktigt vilka mer tips jag ska ge dig, jag tror att det gäller att hålla ut. Men, visst är det mkt lättare sagt än gjort. Sista tipset jag precis kom på, när inget annat hjälper dricker jag ett glas varm lättmjölk med oboy. varmt tillfredsställer mig mer än kall oboy.

• Lippi

Jag äter sällan varm lunch. Kanske borde prova det.

Från och med imorgon så ska jag testa det. Det är ju definitivt värt ett försök.

• kissekatt

Jag håller tummarna för dig! :D

• Lippi

Tack, det kan behövas.

Jag ska vara ditt stöd en annan dag. Idag känns det inte som jag kan vara till någon hjälp.

Kram

Svar på tråden Kämpa med mig?