• Mno

Kämpa med mig?

Fram till 1:a april ska jag ha lyckats med att gå ner minst 8 kg!
    Någon som vill hänga på och kämpa med mig å peppa varandra?!?!
    Äta rätt, tipsa varandra om goda men nyttiga maträtter?
    Hur vi ska bränna fett på gymmet, hemma, på jobbet osv?!?!

Kom igen!

KRAM!

• Svar på tråden Kämpa med mig?
  • Lippi

Ja, i längden så är det ju det ända som funkar.

För att det ska hålla så måste man ändå lägga om sina vanor och då tror jag ärligt att det lättaste är att göra det med en gång.

Men man blir sanslöst frestad att prova dieter som t.ex Cambridge, eftersom de verkar ge fantastiska resultat på mycket kort tid.

• Mno

Oj! Nu kommerjag låta elak. men jämför INTE nutrilett med Cambridge.
    Jag var oxå emot detta från början.
    Men jag har gått ner massor och fortsatt gå ner endel efter!
    Många tror att man kan banta ner sig å sen fortsätta äta som vanligt efter en kur. Det fattar nog vemsom helst att man inte kan.
    Det är ju samma sak att äta som viktväktarna i 10 veckor å sen återgå till det gamla, jag lovar. Man går upp då oxå.

Själv går jag inte på kuren nu, utan äter å tränar.
    Men jag tycker inte att man ska skriva att det INTE funkar när man inte vet vad man pratar om!
    Jag gick trots allt ner 20 kg!

• Lippi

Visst funkar det. För stunden.

Vad jag menade var att det är ju omöjligt att fortsätta dricka bara pulver hela livet.

Att äta enligt viktväktarna resten av livet är däremot möjligt.

Så det är lättare för mig att lägga om vanorna redan från början.

• Lippi

Det är jättefarligt att läsa om alla bra resultat för Cambridgeanhängare. Jag var inne på en annan tråd här som handlar om det och alla verkar supernöjda.

Jag vill testa, men samtidigt så vill jag att det ska vara jobbigt att gå ner kilona. För om det är apjobbigt så är det större chans att jag håller vikten, bara för att slippa göra om nergången.

Var är alla förresten?

Ni har väl inte gett upp??

• kissekatt

Fast jag tänker att m VV så ändrar man sina matvanor för alltid, inte bara som en bantning under en viss tid.

Och för att hålla den nya vikten så måste man ju ändra sina matvanor oavsett vilken metod man använder för att gå ner i vikt. Och då väljer jag att göra det direkt och inte vänta.

Men, alla väljer det sätt som funkar för dem, det är ju bra att det finns olika metoder! :)

Jag kämpar på m VV och hälsovakten! Hur går det för dig Lippi? Har du hittat din motivation?

• lebrah

Jag vill gärna vara med och kämpa och jag harmassor av erfarenhet i ämnet! VV funkar men det tar faktiskt lite tid. har gått ner 10 kg med VV men pga sjukdom och graviditet har jag fullkomligt exploderat i vikt. nu står jag här med 20 kg för mycket och jag skall gifta mig i sept. pga tidspress kände jag att jag måste testa ngt drastiskt och nytt. har nu uteslutit kolhydrater i 2 v och har tappat 4,2 kg redan! jag kan defenitivt rekommendera det.

• Lippi

lebrah

Välkommen!

Jo, att utesluta kolhydrater är väldigt effektivt, men sist jag testade så mådde jag jätteilla efter cirka två veckor.

Det är mitt problem vid alla extremdieter. Jag blir spyfärdig.

• lebrah

Tack för välkommnandet! Du tror inte illamåendet kan bero på magkatarr? Själv har jag mycket magkatarr och det har blivit värre nu när jag äter så pass fet mat. Om du också upplever kolhydratbantning som effektivt så kan du ju testa någon receptfri tabelett mot illamåendet och se om det hjälper.

• lebrah

Var är alla? Hur går det för er?

• Mno

HALLOJ!
    Här är jag i alla fall !
    Är insnöad nu, så nu kan jag sitta vid datorn igen..
    det går bara bra här. promenerat å tränat.
    Ska väga mig imon!
    Har gått ner endel, men inte i kg utan cm. Men jag är nöjd. Jag tränar ju!

Hur går det för er då??
    Kram!

Svar på tråden Kämpa med mig?