• Diddisen

Huskurer vid förkylning

Har åkt på en jättehemskt förkylning och känner mej jätte ynklig. Nån som har några bra huskurer att rekommendera ???

• Svar på tråden Huskurer vid förkylning
  • Lady Marmelade

Dricka varmt te och vila mycket.

• Wanki

En otäck drink: Pressa en citron, pressa en vitlöksklyfta, riv en bit ingefära. Blanda i ett glas och fyll upp med mineralvatten. Antingen kräks man eller sa blir man frisk!
    Annars är te gott och se till att fa i dig mycket c-vitamin.

• Diddisen

Wanki
    Det lät riktigt äckligt men jag vill ju bli frisk så jag får nog åka o handla det där i morgon .. Det får bära eller brista

• Lanista

Varmt vatten med salt och citron om man har ont i halen kanon bra.. Annars flytande Encinagard köps i hälsokost butik frisk på ett par dagar men hu vad äckligt det är

• *Minna*

*Sov med varma sockor! Köp en stor herrstorlek (typ 44-46) så att fötterna inte känns instängda.

*Drick te med honung i. Jag brukar dricka mintte när jag är sjuk, det känns lite friskare så.

*Gör så lite så möjligt - om du kan, sov dig frisk.

• Happy 33

Hej, jag har själv dragits med en hemsk förkylning sen julas, jag åt vitlök, kanjang c-vitaminer mm men förkylningen ville aldrig släppa taget, då fick jag ett tips om kollodialt silver från Ionsilver.se
    Jag sprayade i munnen o näsan, och sanna mina ord efter 1-2 dagar var förkylningen nästan borta, jag hade under förkylningen tappat både smak och luktsinnet men efter att ha tagit kollodialt silver 2 dagar så kom smaken och lukten tillbaka ;)...jag köpte min flaska på Bodystore.se...lycka till med att bota förkylningen

• JAS

Oleum Basileum tar bort förkylningen! Jag har sedan barnens återkommande virus- och bakterieperoder använt mig av detta "mirakelmedel". Tar någon droppe i varje näsborre och andas in. Vi har, peppar-peppar, inte varit sjuk på över 1 år och då har det härjat influensa osv.

Svar på tråden Huskurer vid förkylning