brun marsipan?????
Är det nå´n som vet om det finns brun eller skogsgrön marsipan. Tänkte göra tårtorna själv.
Är det nå´n som vet om det finns brun eller skogsgrön marsipan. Tänkte göra tårtorna själv.
Hjälper till att puffa lite. Vill också veta...
Nu är detta bara en vild gissning, men skulle det inte gå att färga med kakao på något sätt? Kan ju vara värt ett försök i alla fall! :)
Jag har färgat marsipan med kakao förut, det gick fint (men det var en mindre mängd, och den smakar såklart chokladigt). Finns garanterat både brun och mörkgrön hushållsfärg att köpa på nätet om du inte vill ha nån annan smak än marsipan.
På tårtdecors hemsida finns massor av olika färger att använda till marsipanfärgning. Var själv där och handlade igår, men man kan köpa via nätet också. De kostade inte många kronor.
Jo det finns "brun marsipan" här tex fast det är nog en slags sockermassa tror jag eller så inte kolla länkarna själva
www.tartdecor.se/
www.dekoreramera.se/catalog/index.php
www.tartanbutik.com/
(har ni verkligen provat att googla, det är mycket mer användbart än vad man kunde tro. jag är ingen tårtexpert precis.. :)
sockermassa, marsipan och färger i olika nyanser finns på panduro hobby
På hushållstillbehörs-kedjan Verner & Verner finns det hushållsfärger att köpa i alla möjliga nyanser, bla brun, svart, blå, grön mm mm.
En blandning av hushållsfärgerna röd och grön borde bli brun.
Brun marsipan finns att köpa på vilket konditori/bageri som helst.
Har de inte hemma kan de ta hem det åt er.
Tänkte också på att blanda röd och grön hushållsfärg. Det måste fungera. Testa på en liten bit först.
Tack för alla tips
Ska nog provgöra en tårta med brun marsipan. Tänkte sen få tag i "ätbar murgröna" att slingra runt alla tårtor.
kakao eller sockerkulör funkar jättebra att färga marsipan med
(sockerkulör är sån som kallas för koloritsoja - det är bränt socker och har inget med soja att göra)