• sander

Undvika mens på bröllopsdagen?

Jag har räknat, räknat och åter räknat. Och tyvärr verkar det vara så att min mens kommer dagen innan eller samma dag vi gifter oss, till bådas förtret

Hur kan jag "hoppa över" eller missa en mens? (trodde detta var självklar info för mig men jag har ingen aaaning)

*S*

• Svar på tråden Undvika mens på bröllopsdagen?
  • dinaandetag

Om du äter p-piller kan du ju läsa i din bipacksedel hur du gör för att skjuta fram den lite. Annars har jag hört att man kan gå till en ex. barnmorska och få speciellt piller för att skjuta fram mensen, men det tror jag att man måste göra i god tid.

• Bobou

Japp, Primolut-Nor (som är hormonpiller). Men de är receptbelagda så du måste gå till läkare. Man ska sedan börja ta dem tre dagar innan mensen väntas.

• Tess**

sander:

Har tyvärr troligen samma problem som du, att mensen kommer till bröllopet eller till vår bröllopresa veckan efter. Har spiral så jag kan inte skjuta på den som när man knaprade piller.
    Har pratat med min gyn och jag ska ringa dit efter sista mens innan bröllopet och få primolut utskrivet. Har hört att antingen funkar det jättebra eller inte alls . Hoppas nu att min mens ska försjkuta sig själv så att säga. Skulle haft mens i lördags och än har ingen kommit så det förskjuts ju lite varje månad nu så kanske....kanske löser det sig ändå

• Ananas

Om ni ska testa att förskjuta mensen med tabletter, gör det gärna månaden innan, för man kan reagera med lite illamående och annat när man tar tabletterna. Det är ju isf bättre att ta det månaden innan än just vid sitt bröllop.

Lycka till!

• LadyFlame

Håller absolut med Ananas, om ni ska skjuta upp mensen, gör det i tid!!!
    Gärna typ två el. tre månader innan bröllopet, såvida ni har någorlunda regelbunden mens. Man kan reagera inte bara med illamående utan också med humörsavängningar dålig hy för några veckor och annat jobbigt. Om ni har munherpes kommer det som på posten när man flyttar mensen.
    Har flyttat min mens både med p-piller och med andra tabletter hur många gånger som helst så jag börjar bli van vid biverkningarna :)

Svar på tråden Undvika mens på bröllopsdagen?