strikeapose
visst misstänker du att du har vestibulit? Iaf, jag skulle inte rekommendera mini-piller eller p-stav. Alla är vi ju olika så för vissa kan det kanske fungera.
Jag hade p-stavar när jag fick min vestibulit. Det gick bra första året, men sen började jag blöda allt oftare och allt längre perioder. Den sista 8 veckor i sträck. Vissa verkar dock slippa mensen helt.
Men iaf, mini-piller och p-stav (även p-spruta) innehåller endast gulkroppshormon, som kan göra slemhinnorna tunna och sköra. Vet flera med vestibulit och sköra slemhinnor som tar tillskott av östrogen för att bygga upp slemhinnorna igen (antingen med receptbelagda tabletter eller receptfri kräm). Kombinerade p-piller innehåller dock både östrogen och gestagen (gulkroppshormon). Men det verkar tyvärr inte alltid fungera det heller.
Vet inte vad jag ska råda dig till. Jag vill också hitta ett preventivmedel som fungerar, men står het rådlös. Vet inte om jag törs prova hormoner igen, men har heller aldrig provat kombinerade. Så kanske skulle det fungera för mig? Där finns ju även p-ring och p-plåster att välja på. Annars finns ju kopparspiral - vilket jag dock valt bort då jag absolut inte vill ha rikligare blödningar igen.