• skogsflicka

Bröllopsmässa Stockholm

En stilla undran..
    Kikade på utställarna som skall vara på mässan nu i helgen. Det känns som om mässan bara riktar sig till de som har en budget på över 100 000:- Eller har jag fel? Vet inte om det är värt att gå!

• Svar på tråden Bröllopsmässa Stockholm
  • Tinastårta

Det går väl att få lite inspiration tänkte jag mig utan att behöva anlita de som utställer sedan.

• lukke

Precis!
    Jag å min syster ska gå för att få lite mer inspiration...=)(det börjar sina med ideér...)Va där förra året oxå med mamma & syster å drömmde oss bort!!!

• Popcorn

Jag var på den mässan redan förra året (gifte mig i somras) och ska av andra skäl dit även i år.

Visst, det är ju företag som ställer ut och som vill tjäna pengar på det, men att det bara skulle rikta sig till högbudgetplanerare tycker inte jag riktigt stämmer. Mest tycker jag att mässan är till för inspiration och det kan man ju få oavsett budgeten. Har man inte möjlighet att anlita de som ställer ut så kan man ju i alla fall gå runt och få idéer som man sedan själv kan göra något av .

• skogsflicka

Ja, det får nog bli ett besök för inspiration. Ångrar mig nog annars!

• leson76

Jag var där idag och det var ganska bra. Vi var där med vår tiomånaders så vi var inte kvar så länge MEN bra med uppvisningen av brudklänningar PLUS att en del utställare gav lite rabatter :)
    Bl.a 10% Engelbrekt
    Tiara/halsband på köpet då köp i Bröllopsbutiken

• Cristine

Hej,

Vill inte vara en tråkmåns, men jag tyckte att bröllopsmässan var riktigt dålig! 150 kr per person för att se vaddå? Det var knökfullt med folk och de utställare man kunde tränga sig fram till hade man lika gärna kunnat besöka i butik. Hoppas att andra tycker att det var bättre, men oss gav det ingenting!

• Lina & Gustav

Nej jag var också riktigt besviken. Och jag hade dessutom suttit 3,5 timmar ibil bara för mässans skull.
    Alldeles för mycket folk, alldeles för långdraget babbel under visningen, svårt att prata med utställarna - och de fanns INGET för folk som inte var ifrån Sthlm.

• Sara700

De ska iofs till Västerås och Uppsala också och då blir det lokala utställare där...

• LisenL

Jag håller med om att mässan var dålig. Alldeles för långdragen visning, för mkt folk så man inte såg utställarna samt 150 kr för vadå? Nej, nästa år måste de ha större lokal så att man får plats att se och prata med utställarna.

•  inte min tur än-fast nu är det min tur:

Vi var där jättetidigt, så vi hann prata med många utställare i lugn o ro innan modeshowen då det blev knökfullt!

•  inte min tur än-fast nu är det min tur:

Fast jag kan hålla med om att 150kr är lite mkt pengar! Man får äta mkt av godiset o ta många pennor så blir det lite bättre,haha!

• Mymlan

Hej alla mässugna!

Ett litet tips: Har ni DN-kort kommer ni in för 112 kronor!
    Jag var där i går och innan första visningen var det inte alls särskilt trångt, trängseln förekom framför allt vid visningarna i Vinterträdgården och till viss del i Spegelsalen.
    Annars var det mycket bra föreläsningar!
    För att hitta dem här på nätet; gå in på www.brollopsmassan.se/brollopsmassan2006/GH.INLEDNING.htm
    och klicka på program i högerkanten. Det var svårt att hitta till Oscarsalongen och Kinarummet - men gå ner till ut-/ingången - där ni gick in - och fråga personalen hur man tar sig vidare.

Hoppas ni får en trevlig dag!

Mymlan

• leson76

Nej, jav var också där då de öppnade och vid första visningen var det lugnt sen passade jag på att kolla runt vid andra visningen :)

Bara intressant för dem som inte bokat festlokal, köpt klänning eller ring.

En del erbjöd som sagt bra rabatter och köper man en klänning för 7000 och får 30% rabatt så ger det ju en del :)

• skogsflicka

Vi tog oss till mässan iaf! Jag tycker att den var ganska bra, tack och lov hade vi DN-kortet så det blev inte sllt för dyrt. Köte en bok för inspiration (som jag dessutom prutade på..) och fick hur många visitkort som helst. En hel del rabattkuponger slank också ner. Det jag saknade var mer blommor! På det hela taget var vi nog nöjda båda två.

• leson76

skogsflicka.
    nyfiken på om jag missade någon rabatt. var fick du?

• skogsflicka

De rabatter jag var mest intresserad av var från Matton och Panduro eftersom att jag tänker göra inbjudningskorten själv. Annars tror jag att det var 500:- på Princessa och 30% på Bridezilla & co.

Vad missade jag?

• Mitt hjärta är hemma

Tyckte oxå det var mest trångt, kom dit när de öppnade och promenderade runt i flera timmar. För mycket folk i för oöverblickbar lokal. Roligt men inte så inspirerande som jag trott. För hög entré. Men man står ju bara brud en gång (typ) och det var en kul grej.

• Shakti

Jag saknade också blommor och frisyrer! Men jag fick i alla fall en rabattkupong på Princessa så nu ska jag åka dit och köpa klänningen som skulle kostat 700 kronor mer där jag tänkt köpa den. Så jag tjänade in inträdespengarna!

Svar på tråden Bröllopsmässa Stockholm