Istället för bröllopsvals?
Någon som har tips på någon låt brudparet kan dansa till istället för bröllopsvals?
Någon som har tips på någon låt brudparet kan dansa till istället för bröllopsvals?
Man kan dansa precis vad man vill!
Menar du annan dansstil så funkar kind mot kind lika bra som cha cha och vals.
Ta en låt som betyder något för er och gör vad ni vill med den.
Var kreativa. Har ni svårt att få till det ta hjälp av någon som kan.
Konsten har inga regler! Bra va?
Vi kommer köra lite soft discobugg till "I say a little prayer for you" (Dionne Warwicks slagdänga för en herrans massa år sen )
"Du är min man" en dansvänlig låt som Helen sjöholm framför(tror hon heter så),
"you´ve got a friend" är en gosig låt också.
Kan inte vem som sjunger på riktigt men du kan lyssna på den här
mirjaqee.com/
puffar...
Vi ska nog inte ha någon bröllopsvals alls. Vi tar nog bara typ Tom Jones "Love is in the air" och så latjar vi lite till den mest för att skoja lite med gästerna. Vi ska annars ha ett riktigt Bröllop (med stort B) men vals känns så himla präktigt. Tror det kommer att bli kul!
Tom Jones och Love is in the air - super! Nu börjar det kännas som "jag" - någon som har fler tips i den stilen? Skulle ju behöva tips till själva vigseln också (kanske kan ha Love is in the air som ingångslåt...?)
"Now I´ve had the time of my life.."
Dirty dancing kan väl aldrig bli fel Den börjar lite ljuvt och romantiskt för att sedan rocka loss med lite hetare takter
Någon mer som har förslag?? Puffar lite jag med...
För oss känns det också för präktigt med bröllopsvals, passar inte riktigt på vårt bröllop även om jag tycker det är vackert på andras. Vi funderar på en tryckare till Stand by me. Vad tror ni om det?
You´re my first, my last, my everything. Barry White. Vacker!
Vi ska dansa en tryckare till "Amazed", en Lonestars sång- så vacker!!
mitt förra inlägg fastnade visst i filtret,
men sway, en gammal låt som nyligen gjordes om av en ny grupp tjejer, var m i filmen shall we dance...
...when marimba rythm start to...
lite kul och annorlunda dans...
She´s that girl med Beatles eller någon Elvis låt ska vi ha
Vals!! Jag kan inte ens dansa vals...jag vill typ att vi ska alla ställa oss i en ring o dansa runt typ som grekerna göar på sina bröllop...min blivande man e ju inte sååå gla för att dansa..men jag hde hoppast på en het tango...
Det vackraste med Cecilia Wennersten eller Vem vet med Lisa Ekdahl är ju två låtar som hållt sej genom alla tider:)
Vi ska dansa till låten med Areosmith från filmen armageddon. Kommer inte ihåg tileln just nu
Vet ni någon bra internetsajt där man kan lyssna på bra kärlekslåtar till kyrkan eller till bröllopsvalsen?
Psalmer o.l. finns ju på kyrkomusik.nu men jag vill gärna ha andra tips!