• Yaia

Bröstförstoring...?

Hejhej...

Har en liten undran, det är så att jag har bestämt mig äntligen för att genomgå detta, har valt en klinik i Linköping där jag bor. Plastikhuset och Pär Danielsson?? ringer det någon klocka hos någon, tänkte om någon varit där och kan dela erfarenheter??
    Tänkte också fråga hur länge ni som har gjort en operation hur länge ni var hemma från jobbet??? HUr var de första dagarna och hur länge tog det innan ni var "fit for fight" igen ??
    Bara några funderingar och tacksam för svar..

Kramar

• Svar på tråden Bröstförstoring...?
  • Swing

Jag har lätt kontorsarbete och var hemma en vecka. Visst spände det och gjorde ont, men jag tog den smärtstillande medicin jag fått. Lite svårt att sova. Barnen är större och klarar sig bra själva så jag avsatte min vecka hemma till att bara ta hand om mig själv, vila och ta det lugnt. Kunde ändå göra en hel del hemma, men försiktigt. Köra bil rekommenderas inte på minst en vecka, helst mer. Att göra rörelser med armarna utåt sidorna kändes obehagligen ett antal veckor efteråt. Att lyfta något tyngre än ett paket mjölk kändes inte bra de första veckorna. Barnen fick sköta handlandet och packandet. Jag pekade på varorna och betalade. Är van att inte gnälla och klara mig själv i alla lägen, så jag tyckte inte det var så märkvärdigt. Jag drabbades INTe av den så vanliga depressionen efteråt när man ifrågasätter varför man egentligen gjort detta osv. Vanligt första veckan. Hade önskat mig operationen i väldigt många år (är 40+), sparat länge och var mycket påläst och förberedd.

• Yaia

Tack så mkt för svaret....
    Detta är ngt som jag själv också har velat länge länge fast jag bara är 23...jag har läst och läst nästan allt man kan tror jag, men det är skönt att kunna höra sig för med de som redan varit med...
    Kan tänka mig att det har lite med att göra hur mkt man fyller dom eller+??
    Hade tänkt att gå från A till C...

• zam

Hej! Opererade mina för snart 1 år sedan. Det blev jätte bra! Funderade i många år innan jag slog till.Första dygnet var jobbigt, men jag behövde aldrig ta de smärtstillande tabletterna som de skrivit ut på recept, det räckte m alvedon. Storleken var något som jag var osäker på men valde 400 ml per bröst. De såg väldigt stort o svullet ut i början, men om jag har en sport bh i dag så kan jag dölja att jag förstorat dem! Skönt att slippa push up bh och kul att kunna ha trekantsbikini på sommaren!var som vanligt igen efter ca 5- 6 dagar. men man ska udvika tyngre lyft flera månader efteråt. Ett stort lycka till!

• Yaia

hejhje...

Var har ni ärren då??
    finns det nåt att föredra, jag tänkte sätta dem i armhålan...

// S

• Swing

Yaia: Snitt i armhålan är såvitt jag vet inte så vanligt i Sthlm där jag bor. Mer vanligt nedåt landet. Jag har mina under brösten. Har hört att det syns väldigt lite i armhålan, men mina är bara som tunna, vita streck och stör inte.
    Du vet väl att om du måste byta/ta ut implantaten kan det inte göras via armhålan där dom kom in, utan du får snitt under?

• Yaia

Ok...tack så mkt jag uppskattar svaren!!!...det är sånt här man inte tänker på i första hand, men det känns som om det skaver och blr tätt när man har dem under bröstet eller, tänker jag fel???

• pyret78

hej Yaia !

läste att du vill ha ärren i armhålan.en kompis gjorde sina på citadell hos Peter Cosmo hennes ärr syns inte ett dugg.Hon la in 500cc gelehallon och det är ett stort implantat..så han e skicklig.
    Per på plastikhuset lägger sitt under bröstet.Jag vet en kompis som fixade läpparna hos Per och det blev bra..det e ju inte tuttar men men...kan vara kul att veta:) jag ska operera mig hos Per på us i linköping den 18 feb...kan berätta mer efter det....Kram på dig

• pyret78

vet nån varför "bröstförstoringstråden nr:3" e borta?? skumt...

• ceciliaj

pyret78:
    det finns en nummer 4 nu!

Svar på tråden Bröstförstoring...?