• Swing

Bröstförstoring...?

Jag har lätt kontorsarbete och var hemma en vecka. Visst spände det och gjorde ont, men jag tog den smärtstillande medicin jag fått. Lite svårt att sova. Barnen är större och klarar sig bra själva så jag avsatte min vecka hemma till att bara ta hand om mig själv, vila och ta det lugnt. Kunde ändå göra en hel del hemma, men försiktigt. Köra bil rekommenderas inte på minst en vecka, helst mer. Att göra rörelser med armarna utåt sidorna kändes obehagligen ett antal veckor efteråt. Att lyfta något tyngre än ett paket mjölk kändes inte bra de första veckorna. Barnen fick sköta handlandet och packandet. Jag pekade på varorna och betalade. Är van att inte gnälla och klara mig själv i alla lägen, så jag tyckte inte det var så märkvärdigt. Jag drabbades INTe av den så vanliga depressionen efteråt när man ifrågasätter varför man egentligen gjort detta osv. Vanligt första veckan. Hade önskat mig operationen i väldigt många år (är 40+), sparat länge och var mycket påläst och förberedd.

• Swing

Yaia: Snitt i armhålan är såvitt jag vet inte så vanligt i Sthlm där jag bor. Mer vanligt nedåt landet. Jag har mina under brösten. Har hört att det syns väldigt lite i armhålan, men mina är bara som tunna, vita streck och stör inte.
    Du vet väl att om du måste byta/ta ut implantaten kan det inte göras via armhålan där dom kom in, utan du får snitt under?

Svar på tråden Bröstförstoring...?