• Kikkan

Lämna ut kontokortsnummer

Hjälp någon!
    Har hittat en jättefin tiara på Ebay som jag vill bjuda på, tiden är snart ute så det är lite brådis. Har lagt mitt bud och sen kommer det upp en sida där jag uppmanas lämna mitt kontokortsnr, jag vet inte om jag vågar det, är det verkligen riskfritt. Vill ju inte ha mitt konto länsat precis. Hur gör jag???

• Svar på tråden Lämna ut kontokortsnummer
  • Mizz_

om det är någon paypal-funktion så skulle jag lämna ut, men inte om privatperson eller okända företag vill ha kontonumret skulle jag absolut inte lämna ut.

• Kikkan

Kollade in sidan igen, och där står ett stort P jag antar att det betyder att dom använder Paypal???? Måste man registrera sig hos Paypal först??

• starck

Hej
    Såg ditt inlägg och ville bara tala om att, om du har internetbank så kan det finnas ett så kallat tillfälligt kontokort, där behöver du inte lämna ut dit riktiga nr. Tyvärr kan jag inte hjälpa dej mer men ta kontakt med banken så kanske dom kan hjälpa dej. Jag har föreningssparbanken och där fungerar det.

• Hemligt ( fast inte längre)

På föreningssparbanken (internetbanken) heter det E-kort. Ett tillfälligt kort som du sätter in ett belopp på.

• riikka

jag håller med mizz_ så länge det är paypal så är det säkert.. jag har paypal som betalfunktion och jag handlar jätte mcyket från ebay. har inte varit några bekymmer alls och om du inte får din vara så får du pengarna tillbaks till din konto.

• tvillingsjäl

E-kortet på FSB är kanon, använder det alltid när jag handlar över nätet! Men du sätter inte in pengar på kortet utan det skapas ett fiktivt kortnr och du bestämmer själv köpgränsen å sen dras beloppet från ditt konto!

• Kikkan

Nu har jag fixat så jag har Ekort på FSB. Men jag fattar ändå inte är nog väldigt trög !Har bjudit på en tiara på Ebay och för att kunna bjuda måste man ju ge ut sitt kontonr och sen hände liksom inget mer. Men när jag går in o ser på tiaran så kan jag ju se att jag har bjudit på den. Men när kommer sidan upp om att jag har E-kort då! Har jag gjort något dumt? (Har för säkerhets skull fört över nästan alla pengar på ett annat konto så länge)

Svar på tråden Lämna ut kontokortsnummer