• Micke Picke Päronp*ng

Nån kille här som opererat förhuden?

Såg ett Tv-program för nåt år sedan om killar som omskar sig i vuxen ålder och av olika själ.
    Har själv funderat på detta vid flera tillfällen men inte riktigt kommit till beslut. Själv är jag utrustad med en stor/lång förhud som nästan skulle räcka till 2 snoppar. Kan int e riktigt använda kondom på det sätt dens ka användas för då rullar förhuden framåt och kådisen faller fram som en lång gummistrut. (svårt att förklara -kanske nån känner igen sig)? Till följd av förhuden blir frenulum (strängen) bakom ollonet vansinnigt spänd om jag drar bak förhuden då jag har stånd så det nästan plågar mig. Den har brustit så jag blödde som en gris men verkar ha reparerat sig själv til originalskick (tyvärr)

Jag undrar mest om nån kille här har opererat om förhuden eller om nån tjej vars kille gjort det och kan förmedla lite tips.

• Svar på tråden Nån kille här som opererat förhuden?
  • izsbjornen

Jag har själv funderat i de banor du beskriver. Har du pratat med din blivande om saken? Att det är ett problem är ju klart eftersom det minst sagt försvårar kondomanvändandet. Har du pratat med din läkare om hur det finns alternativ till op?
  • SYL

Har inte hort om ngn kille som opererat i vuxen alder men i tonarsalder pga besvar och det gor ont ett pardagar el en vecka, sen ar det tipp topp och bara fordelar tydligen. (Det dar med att man skulle bli mindre kanslig verkar inte heller vara ngt problem).

• guinevere

hejhej!

Min sambo har gjort en operation där de flyttade lite på strängen. Han har dock, precis som du beskriver, fortfarande mycket förhud och den spänner väldigt mycket när han försöker dra tillbaka den vid stånd. Han väntar för tillfället på att få komma till urologen igen och vi hoppas på en omskärelse denna gång.

Jag tycker absolut du ska prata med en urolog.

Det är vanligast att man till en början försöker skära lite i strängen så den blir längre. Det blöder en del men gör inte ont enligt min sambo. Efter operationen gäller avhållsamhet i 2 veckor.

Minsambo har blivit känsligare efter operationen. Tidigare hände det ofta att han inte fick utlösning eller att vi fick hålla på jättelänge. Nu får han mer orgasmer och jag slipper skavsår... ;)

Om han får en ny operation snart kan jag återkomma om hur den funkade.

• guinevere

Vet inte om ni som var intresserade fortfarande är kvar men jag informerar lite här iaf.

Sambon är nu omskuren och läkt. Han hade det ganska besvärligt första veckan efter operationen med att det blev skavigt i byxorna. Det var också ordentligt svullet.

Stygnen försvann efter 2-3 veckor och det gjorde ordentlig skillnad, efter det hade han inte ont.

Han hade innan operationen extremt känsligt ollon (vid beröring) men nu är det mer normalt.

Avhållsamheten efter op är 5-6 veckor.

När man opereras i vuxen ålder sys det som finns kvar av huden fast bakom ollonet. Så utseendemässigt blir det inte som en "porrsnopp" exakt. Men väldigt fint tycker iaf jag att det blev!!

• pickolina

Jag känner en som gjorde det i vuxen ålder, pga att han fick problem med för liten förhud. Han hadde bandage, var öm och fick avstå från sex under några veckor men värre än så var det tydligen inte...

Svar på tråden Nån kille här som opererat förhuden?