• idagustavsson

Ekonomin svajar!!

Vi ska gifta oss den 17:e juni och allt är bokat. Nu är det så att vi under de senaste 2 åren sökt ny lägenhet här i Göteborg. Inte fått så mkt som en visning och börjat tappa hoppet ocm att någonsin kunna flytta. Men så fick vi svar här om dagen och ska gå och titta på en lägenhet imorgon i ett ormråde där vi verkligen skule vilja bo. Nu är det tyvärr så att med vår uppsägningstid och inflyttningsdatum i den nya lägenheten innebär det att vi kommer att få dubbel hyra i 2 månader. Alltså 10 000 kr av våran bröllopsbudget!! Blä vad tråkigt!! I värsta fall får vi flytta fram bröllopet!! Är ju inte ens säkert att vi får den, men hoppas ändå! suck.. Varför ska allt man drömt om komma på en gång?? Ingen som vill ha en lägenhet i Gbg under mars april???

• Svar på tråden Ekonomin svajar!!
  • Kirk

Det är så typiskt.
    Har själv råkat ut för såna där "dubbla gynnsamheter", som ofelbart innebär att man måste slopa den ena.
    Men misströsta inte, det är inte sista gången i livet som ni får en sån chans, tror du inte?
    Vad du än väljer att vänta med, så kommer nog det andra också tids nog, om bara era drömmar om det håller i sig. :)

• idagustavsson

Det skulle nog gå och få ihop. Men samtidigt vill man inte ge avkall på sådant man vll ha. Jag vill inte ha en halvdan bröllopsdag! Du har rätt.. Finns fler tillfällen. Så trist bara när man längtar såååå!

• Kirk

Jag vet... *förstår precis, av egen erfarenhet*
    Men det fixar sig, ska du se. kanske en ännu bättre lägenhet dyker upp efter bröllopet?
    *Hoppas för er*

• lolabe

Men, hur lång uppsägningstid har ni?? När får ni reda på om ni får den andra lägenheten? Kanske kan ni komma "ifrån" uppsägningstiden på er gamla lägenhet om ni hittar någon som kan ta över er lägenhet? Eller prata med värden, han kanske har folk som står i kö för lägenheter?

Jag betalade dock också dubbel hyra i 4 månader (jag var tvungen att ha kvar lägenheten under en viss period av olika orsaker), jäkligt surt men skönt nu när det är över!

• Mitt hjärta är hemma

Inte _fått_visning? Det är väl bara att gå och titta, det brukar stå i annonserna när visningen är. Bara att drälla in! Och om ni menar för er nuvarande lägenhet så får ni kanske anlita mäklare som visar den åt er?
    Men dubbel hyra är ett otyg. Kanske kan ni hitta en tillfällig student eller något för den perioden?

• Shakti

mitt hjärta är hemma: skulle tro att de menar för hyresrätt och inte bostadsrätt...

Finns det ingen ni kan låna pengar av så att ni kan göra båda på en gång, oh sen betala tillbaka eftersom?

• Mitt hjärta är hemma

Ja, just det, så är det förstås. *dummer jag* Har bara gett upp hyresrätt eftersom det i princip inte går att få tag på. Skriv till privata värdar är mitt tips då.

Svar på tråden Ekonomin svajar!!