• Novemberbrud06

Måste gå ner ca 10 kg.. Hjälp!!

Hej alla brudar!

Jag får panik snart... Kan snart inte har några kläder... och det är enbart mitt eget fel eftersom jag äter allt onyttigt som finns...

Nån som har några tips? Just nu känner jag mig rätt deppig över situationen.
    (fortsätter jag så här kommer jag aldrig att kunna ha min klänning i november!)

Målet är att gå ner ca 10 kg till sommaren, kan det vara troligt?

(forsökte skriva på den andra vikttråden men den var stängd?)

• Svar på tråden Måste gå ner ca 10 kg.. Hjälp!!
  • pickolina

Visst är det möjligt. Det första du måste göra är att sluta med onyttigheterna. Det är lättare sagt än gjort men så är det.. Jag tröståt så mycket att jag gick upp 30kilo på 3år, trodde aldrig jag skulle klara att sluta men det gjorde jag och nu har jag gått ner 7 kilo på ett par månader. Har mååånga kilon kvar men det är en bra start, man måste ha tålamod.

• Fru Luks

Normal och sund viktnedgång brukar vara ca två kilo i månaden så visst kan du hinna det.

Och lösningen är nyttigare kost och motion!

• Olise

får man fråga hur mycket du väger??
    varför inga kläder som passar??
    det finns ju stora storlekar.
    jag vet att det inte é rolligt att vara stor jag var uppe i 48 som mest men till och med jag har lyckats komma ner till 44 så det går.

• Fröken_06

Det är tråkigt att du inte kan ha dina kläder, vad bra att du inte gör misstaget att köpa större storlekar, för isf kommer du ju knappast gå ner i vikt.
    (om kläderna sitter löst kan man ju lätt unna sig den där extra kakan)

- Skär ner helt på godis, ät en mer nyttig efterrätt på lördagar istället för godis.
    - Ingen läsk & saft, drick lightprodukter isf.
    - Använd smalare grädde, creme fraiche mm.
    - Om du är en mackperson som jag: Ät grovt bröd med skinka istället för ost och något grönt på.
    - Ät enligt tallriksmodellen, halva tallriken med grönsaker/rotfrukter, 1/4 av pasta/potatis och 1/4 av proteiner.
    - Inför vardagsmotion, gå trappor istället för hiss mm.
    - Ta en promenad om dagen (det gör susen för mig)
    - Träna någon dag i veckan om du hinner.

Två kilo i månaden tror jag du hinner att gå ner med dom enkla råden.

• Fröken_06

Ät grovt bröd med skinka (istället för ost) och något grönt på.
    Naturligtvis menade jag att det gröna, paprika, gurka, tomat, sallad, ska vara på den nya goda mackan. Det finns också väldigt smal mjukost att använda om man tycker om det.

• Novemberbrud06

Tack för alla tips! Idag känns det som om jag ska klara av det!

Olise:
    Jag hamnar precis på övervikt om man ska gå efter bmi, ca 70 kg till 164 cm.
    Men jag vägrar att köpa större storlekar när jag har en hel garderob med kläder jag inte kan ha (än!)

Så jag hoppas att jag med hjälp av er alla klarar av att gå ner ca 10 kg till sommaren (så jag kan ha min klänning)

• Olise

herregud novemberbrud06
    jag trodde du var stor eftersom du skrev att inga kläder passar!:) men det var du ju inte då.
    jag tycker inte om den där bmi räkningen. jag är 163 cm och väger 80 kg enligt den så har jag kraftigt fetma. hatar den.

• L-N

Börja med äppelcidervinäger! Det har jag gjort och jag är nästan aldrig hungrig numera = jag ätem mindre portioner, och småäter inte lika ofta. Blanda 1-2 tsk äppelcidervinäger i ett glas vatten och drick ca 4 glas om dagen! Du kommer säkert att märka effekten!

• anine

Hej.
    En bra sak är långa raska promenader före frukost varje morgon 30-45min.skönt för själen också.
    Skriv en vikt dagbok,väg dig varje morgon efter eventuella toa besök.
    Och före promenad.Dagboken är bra för motivationen.Kram

• smul

Hej, otroligt. Vi är i precis samma situation. Är lika "stora" och har samma mål. Började efter nyår och gick ner 3 kg, men har slarvat sista veckan och har gått upp 1 kg. Har börjat med viktdagbok där jag skriver vikt, midjemått och när jag tränar. Ser att när jag slarvar med träningen hamnar jag lätt i soffan och vill då gärna ha lite sött att smaska på... Rekomenderar starkt daboken, då men lär sig förstå sin kropp bättre.
    Nu ska jag skärpa mig och träna regelbundet, mår mycket bättre då. Hoppas att det går bra för dej också.

Svar på tråden Måste gå ner ca 10 kg.. Hjälp!!