• smul

Måste gå ner ca 10 kg.. Hjälp!!

Hej, otroligt. Vi är i precis samma situation. Är lika "stora" och har samma mål. Började efter nyår och gick ner 3 kg, men har slarvat sista veckan och har gått upp 1 kg. Har börjat med viktdagbok där jag skriver vikt, midjemått och när jag tränar. Ser att när jag slarvar med träningen hamnar jag lätt i soffan och vill då gärna ha lite sött att smaska på... Rekomenderar starkt daboken, då men lär sig förstå sin kropp bättre.
    Nu ska jag skärpa mig och träna regelbundet, mår mycket bättre då. Hoppas att det går bra för dej också.

• smul

Novemberbrud06:
    Använder mig inte av någon särskild metod. Men försöker äta grovt bröd istället för vitt, inte för mycket fett coh socker osv. Däremot tänker jag mer på att inte äta för stora portioner, man måste ju inte bli proppmätt utan lagom räcker. Inget godis, chips eller läsk (onyttiga grejer) i veckorna, utan bara en gång på helgen (måste få unna mig annars går det inte).

Detta fungerar bäst för mig då jag och min fästman har olika mål (han vill gå upp i vikt). Det blir för avancerat och jobbit om vi ska hålla på och laga olika maträtter. Därför tar jag lite mindre portioner (men mer sallad).

Sen tränar jag minst 4 ggr/vecka (simmar + aerobic). När det blir lite varmare ska jag ta långa promenader.

Har du och din sambo samma mål?

• smul

Novemberbrud06:

Nej han kan inte hålla sig från chipsen och läsken. Men tack och lov är jag mer godisråtta, så jag frestas inte så mycket av chipsen. En gång tog han fram lite godis, men då sa jag att jag blev frestad så han plockade bort det. Eftersom vi båda strävar mot var sitt mål försöker vi peppa varandra. Försöker äta bra mat så att man inte blir så småsugen på kvällen vid filmen....

Tränar ni tillsammans? Det gör tyvärr inte vi, hade varit kul. Men han tränar gym och jag kondition.

Svar på tråden Måste gå ner ca 10 kg.. Hjälp!!