OT När skulle ni skaffa barn nr 2?
Vi har en dotter på 1 år och som inte börjar på dagis förren januari 2007 (hon blir 2 år då).
Vi har börjat tänka hur vi ska göra med nästa barn, för vi vill ha ett till. Jag jobbare just nu inom hemtjänsten och det funkar, men det är ju inte det jag vill göra för resten av mitt liv. Skulle vilja och framförallt behöva plugga och har hittat en utbildning som jag vill gå på 2 år. Skulle jag plugga den så blir det att jag börjar till januari 2007. Är då färdig när vår dotter är dryga 4 år. Behöver jobba dryga 1 år efter studierna för att få någon som helst vettig föräldrapenning och så ska man bli gravid också... I slutänden så skulle det vara ca 6 år mellan barnen och jag tycker att det är på tok för lång tid. Det är 7 års skillnad mellan mig och min syster och jag har saknat kompisrelationen som uppstår mellan syskon som det är tätare emellan. Jag vill max ha 5 år emellan mina barn för att inte glappet ska bli så väldigt stort.
Hur skulle ni göra, skjuta på studierna och hanka sig fram på "lågutbildade" jobb eller skulle ni börja plugga?