• Fru Cinderella

Hjälp med o minska budgeten

Har just märkt att vår budget inte håller, måste minska på utgifterna. Någon som har tips på vad vi kan dra ner på för att få det billigare?

Smink 600
    Väska 50
    Blommor (Odla i trädgård) utanför budgeten 0
    Brudklänning: 2000 (max, ebay)
    Skor: Ta befintliga 0
    Slöja: Sy (utanför budgeten)
    Underkläder: 150
    Kostym, brudgum: 3000
    Dryck: 2500
    Festlokal: 2500
    Kaffe o Avec: 400
    Karaoke: 1300
    Middag: 4300 (blandad catering o hemmagjord)
    Servetter med tryck: 180 (ett måste, viker inte på den punkten*ler*)
    Tårta: 500
    Vigselring: 3900
    Fotografering: 2000
    Inbjudningskort: 250
    Tärnklänning: 400

All hjälp önskas, är desperat!

• Svar på tråden Hjälp med o minska budgeten
  • Drakdal

Hyr kläder till brudgummen då minskas den posten min betalar 2400 för en frockkoat med allt till

• Blivande Fru!

*Måste du ha en speciell väska, kan du inte låna en om du vill ha någor speciellt?

*Har du inga snygga underkläder hemma?

*Ska du ha en lång brudklänning?
    Har sett en snygg vit klänning på www.laredoute.se/ för 700kr går till knäna den finns under ärmlösa klänningar , sidan 4, Trend-a-porter.

• helena_h

betala inte tärnans klänning! Det måste man inte. all etikett säger tvärtom, det är en ära att få vara tärna, därför betalar man själv. om nu inte brudparet har väldigt specifika önskemål ang. klädsel.

fotograferingen är också enkel att stryka om du måste minska budgeten. i och för sig kul att ha som minne, men har man inte råd så har man inte!be vänner och bekanta fota massor med sina digitalkameror istället.

sminka dig själv, eller be någon du känner som är bra på det att göra det åt dig.

strunta i avecen. bjud på mindre alkohol i övrigt också, låt gästerna köpa till självkostnadspris, det som är utöver middagens dricka.

jag skulle definitivt börja med att strunta i tärnans klänning.

hoppas det hela löser sig!

annars får du byta upplägg. bara bjuda på champange och tilltugg. det kan också bli väldigt bra!

• Blivande Fru!

*Inbjudningskort, ni kan väl ringa?
    Kanske lite trist men....

• Tesze

Det finns säkert billigare brudklänningar på ebay. När jag kollade så skulle en jättefin klänning, en likadan modell som jag ville ha, kosta runt 1200. Det var med frakt och allt. Så leta ett tag efter just din klänning så tror jag du kan spara lite pengar där med.

/Tesze

• Mitt hjärta är hemma

*Låna väska
    *Tärnan betalar sin egen klänning
    *Inbjudningskort : lämna över personligen (slipp portot) och köp enklaste möjliga. Finns t.o.m. färdiga att bara fylla i på Tradera har jag sett (astrista men billiga)
    *behövs proffsfoto?(du behöver givetvis inte svara _mig_ på den frågan)

Ni har fått ner budgeten mkt bra tycker jag annars. Lycka till!

• Mitt hjärta är hemma

Haha, alla de tipsen kom medan jag skrev. Så jag kom ju inte precis med nåt nytt...

• okt2006

Om du vill bli sminkad av proffs kostar det 500 kr på Make up store, då får du dessutom ta produkter för samma pris. Annars kanske du har någon kompis som är bra på att sminka och som kan hjälpa dig gratis?

Vet inte när ni ska gifta er men efter studentperioden (maj-juni) så tror jag kostymerna brukar reas.

Är karaoken ett måste? Kanske går att hitta billigare?

fotosidan.se hittar du massa amatörfotografer, kanske hittar du någon där som kan fota er lite billigare?

• Fru Cinderella

Tack för alla tips, så glad att ni vill hjälpa en brud i nöd :)

En lång brudklänning ska jag definitivt ha. Har hittat en underbar Maggie sottero kopia på Ebay för 199 dollar.

Brudgummens kostym vore kul om vi kunde hitta o hyra. Undrar bara vart man kan hyra historiska kostymer, ska vara en 1800-tals kostym helst.

• Snartgift

Hyra brudgummens kläder,låta kompis sminka och fixa håret,hyra billigare lokal,kanske en bygdegård eller nått.Låta en duktig släkting eller vän fotografera.Gör dina egna kort,program och allt sånt. Bjud på dricka till maten,sen på festen får dom som vill dricka ha egen dricka med sig.

Svar på tråden Hjälp med o minska budgeten