• Mikla

Blödning trots gravid?

Hej alla

Jag har lite småpanik och skulle verkligen behöva höra lite från er som har mer erfarenhet än mig. Jag vet att det har skrivits en del om blödningar trots graviditet och jag undrar om någon känner igen sig i vad jag går igenom nu? Jag började blöda den 7/1, först var det väldigt mörkt och så fortsatte det tills för ett par dagar sedan, nu är det snarare blodrött! Jag tog ett graviditetstest igår (mest för att utesluta möjligheten) och till min STORA förvåning visade det positivt. Samma sak när jag gjorde om testet imorse! Kan jag vara gravid trots att jag blöder (det är inte så mycket som vid vanlig mens, men inte lite heller). Ska till gynekologen på torsdag, skulle bara behöva höra lite vad ni har att säga innan dess.. jättenervös! Vågar ju inte hoppas för mycket, rädd att det är missfall på gång!

• Svar på tråden Blödning trots gravid?
  • Sagan

Om testet är positiv är du gravid! Grattis! Om det är missfall på gång eller bara en liten blödning är omöjligt att säga. Tyvärr är det enda du kan göra att vänta och se. Hoppas att det ordnar sig!

• Lojna

Fråga på familjeliv.se, där finns det säkert många fler som varit med om samma sak.

Lycka till!

• Blä

Ja jag vågar inte hoppas så mycket än.. har ju läst både att det kan vara missfall på gång men även att det kan vara kroppen som ställer in sig på graviditeten. Kanske kan ha att göra med att det bara är 4 månader sedan jag tog ut p-staven, har ingen aning.. Längtar så till torsdag då jag förhoppningsvis får veta mer!

• Mikla

Oj där blev det visst ngt skumt med mitt namn.. men det var jag som skrev förra inlägget!

• *bianca*

Hejsan!

Tror inte du ska ha alltför stor tro till graviditetstesten du gjort nyligen. För även efter ett missfall visar de proven positivt nån vecka. Man har tydligen ämnen kvar i kroppen iaf. Det fick jag till svar när jag inte visste om att jag var gravid och fick ett missfall.

Men man kan ha rikliga blödningar oxå. Så vill inte skrämma upp dig. Hoppas att allt löser sig!

• Blivande Fru!

Är du orolig så ska du ringa din barnmorska eller sjukvårdsupplysningen så att du får riktig medicinsk upplysning.

Tyvärr är det så att på sådana här sidor finns det många olika människor med många olika erfarenheter och svar, vilket ibland kan göra mer skada än nytta.

• Modestie

Tyvärr är det ett dåligt tecken om blodet är väldigt rött och rikligt. Att blöda lite är normalt, då det ofta beror på att slemhinnan blir skörare när man är gravid och ett litet blodkärl kan brista då och då. Är det brunt kan det vara gammalt blod från före graviditeten.

Det gyn antagligen kommer göra är att kolla HCG hormon, om det sjunker eller inte. Sjunker det så är det missfall. De kan också kolla med vaginalt ultraljud, men det är svårt så tidigt.

Det är vanligt med mensliknande missfall som är etremt tidiga, tyvärr

• Gabbies

Mikla: jag hoppas att du fick ett positivt besked idag..

• osse

Mikla

Nu vet jag inte hur långt gången du skulle kunna vara men samma sak hände mig tidigt i graviditeten. Jag var i v.6 när jag plötsligt började blöda, först lite och sen mer rikligt och ljusrött. Blev jätterädd och fick tid på sjukhuset där de inte kunde se någon aktivitet... Som tur är fick jag en tid veckan efter igen (den längsta i mitt liv) och DÅ slog hjärtat! :)
    Jag var helt inställd på att jag fått missfall men icke! Har idag en sprallig 11 månaders tjej hemma! =))

Lycka till!!

• Mikla

Hej alla
    Jag var hos gyn idag, men de kunde inte se ngn aktivitet när det gjorde ultraljudet.. så hon sa att det inte var ngt! Så jag antar att det inte är ngt då.. men jag fick ta ett blodprov så att vi kunde se så att hcg-nivån gått ned. Det känns lite tråkigt, men jag antar att det var det bästa, oftast blir det ju missfall så tidigt för att det är ngt fel på fostret! Men jag hoppades ju ändå! Men det du skriver osse får mig ju att undra lite, får väl se vad blodprovet säger!

Svar på tråden Blödning trots gravid?