• Ebba79

Fettsugning...

Undrar om någon har fettsugit sig här inne..

lite erfarenheter och vilka risker finns det?

• Svar på tråden Fettsugning...
  • pickolina

Jag har gjort flera fettsugningar. Första gången fettsög jag högst upp på insidan av låret, höfterna och venusberget. Det blev inte särskilt bra, det syntes knappt någon skillnad efteråt och det var inte helt jämnt och snyggt så det kändes som jag gjort det lite i onödan... Tyvärr gick jag inte tillbaka efter 6mån som man ska, då hade jag kunnat klaga och fått operationen omgjort säkerligen men jag orkade inte gå igenom en operation ytterligare.. Ångrade det efteråt!

Gjorde ytterligare en fettsugning i slutet av förra året, en ganska stor fettsugning. Tog magen, både uppe och nere, tog lovehandels, höfterna igen och nederdelen av ryggen. Jo, dubbelhakan oxå, glömde nästan den. Jag är nöjd över att jag är smalare, ser snyggare ut på det sättet men resultatet är åter igen väldigt ojämnt så denna gång kommer jag att gå tillbaka efter 6mån och hoppas på att få en omoperation och att den ska ge ett bättre resultat. *hoppas*

Har du några frågor är det bara att fråga!

• Ebba79

Tack för ditt svar!

Är det vanligt att det bli ojämt? Vilken klinik valde du?

Hoppas de gör om det då..

KRAM

• pickolina

Första gången var jag på KirurgCentrum och denna gång på PlastikkirurgGruppen.

Att det blir ojämnt är väldigt vanligt, den vanligaste "komplikationen" vid fettsugning...

• Ebba79

Hur mkt tog du bort..? jag har allt mitt fett på magen. är 168 väger 57 kg

• pickolina

Jag tog bort 3,5 liter, vilket är MAX. Det finns kirurger som tar bort mer men de flesta gör det inte pga att det blir så stor påfrestning på kroppen. Har kollat på bilder på Viktoriaklinikens hemsida där det står att de tagit bort upp till 6 liter tex.. Men det är alltså något som de flesta kirurger inte gör.

Svar på tråden Fettsugning...