Gelehallon-implantat ???
Hej!
Är det nån här som vet nackdelarna med gelehallonimplantat?? vad kan händ med ett sånt? när man delar på det så är det ju som ett gelehallon. Inget kan ju läcka ut?
Hej!
Är det nån här som vet nackdelarna med gelehallonimplantat?? vad kan händ med ett sånt? när man delar på det så är det ju som ett gelehallon. Inget kan ju läcka ut?
Puffar?
är också intresserad. Puffar!
Själv kan jag inte se några nackdelar, bara fördelar, så tyvärr. Någon annan?
En nackdel är att det blir ett ganska stort operationsärr under bysten.Har man tex koksalt kan man fylla på påsarna via ett litet snitt i armhålan.
Så vitt jag vet så förutom ärrstorleken så är dom också lite dyrare och kan kännas lite hårdare än koksalt eller flytande silikon.
Men jag väljer själv "cohesiva/geléhallon".
Jag ska ha gelehallon soft touch.
vad kan annars hända???
Jag har gelehallon med snitt i armhålan .
Man kan bara se det (ärret alltså)om man tittar mycket nära.
Mina är mjuka kanske lite fastare än vanliga bröst men hellre det än de sladdriga jag hade innan.
algit? Var opererade du dig?
Melles mamma:
Menar du vad som kan hända med koksalt samt flytande silikon?
Om dom går sönder blir du tom i bröstet. Geléhallonen kan ju självklart också gå sönder om man är med om en bilolycka och får ett kraftigt slag t.ex men inget läcker och det blir kvar i bröstet utan ngn fara. Det måste ju ändå bytas ut dock.
En annan fördel är ju att geléhallon behåller formen. "tänk" stoppa in en påse med vatten i brösten, man kan inte veta hur formen kommer att bli, Hur din egen hud kommer att pressa "påsarna" medan ett geléhallon pressar ut formen på huden av sig själva.
Hm, med flytande inlägg kan det också bli ngt som heter "rippling" typ väck på brösten som orsakas av att implantatet inte är slätt, utan att det vikt sig.
Det finns säkert fler saker att kommentera. Kommer inte på ngr just nu. Så det får ngn annan göra =)