Gelehallon-implantat ???
Själv kan jag inte se några nackdelar, bara fördelar, så tyvärr. Någon annan?
Själv kan jag inte se några nackdelar, bara fördelar, så tyvärr. Någon annan?
Therése: Var gjorde du din operation?
Jag har fått lasersnitt på annat ställe, men trodde på nåt vis att det generellt mest var skalpell vid bröstop.
*sussie*: Tyvärr inte. De flesta verkar hålla ungefär samma priser. Några, t.ex. Akademi- och Victoriaklinikerna är ännu dyrare.
AnnaS23: ALLA läkare har sin egen uppfattning om det bästa kring bröstoperationer. Allt från storlek och form på implantaten, hårdhet, mjukhet, bandage, inget bandage, band som ska trycka ner brösten, bh, bygelbh, ingen bh, sportbh, tejpa ärr osv.
I Stockholm är det svårt att hitta nån som vill göra runda geléhallon, så jag har anatomiska. MIN läkare tyckte det var det bästa för MEJ. Själv skulle jag nu efteråt velat ha lite mer fyllning upptill (runda?). Men han tyckte inte det skulle bli bra pga mina förutsättningar. I de södra delarna av landet görs mest runda och där kan det vara svårt om man är inställd på anatomiska. Jag hade inte riktigt allt det här klart för mig när jag opererades för snart 2 år sedan, och man litar ju på sin läkare. (Vet inte om det här inlägget gör någon något klokare, suck!)
algit: vilket märke har du? Kan väl inte vara Inamed's Mc Ghan, dom finns väl bara i två profiler, eller har jag fel? Har du kanske t.ex. Mentor?
Knasigt, va? Man är nöjd, men funderar ändå! Hur hade det blivit med lite större? Med runda? osv....... Suck!
Jag var tydlig med att jag kände mig lite tom upptill i brösten, hade det mesta nertill. Med anatomiska hamnade ju fylligheten ändå mer nertill och blev väl inte riktigt som jag tänkt mig. Men det är möjligt att runda inte var ett alternativ pga mina brösts form. Hade gissat att jag skulle ha modell FM, men blev glad när han sa MM, för dom är ju rundare i formen. Men F är ju högre och har mer fyllning upptill, så det kanske ändå hade varit bättre?
Jag slipper garanterat bimbostämpel, för hur hårt jag än pushar upp med balconette-bh så får jag inga avslöjande rundningar där implantatet slutar. Sen tror jag att jag som 44 år gammal med mellanblont hår och lite elegant, välklädd stil inte påminner så mycket om blonderade dokusåpa-bimbos med (för) stora bröst.
Att kliniker föredrar runda framför anatomiska KAN ju också ha med annat än utseendet att göra! Bekvämlighet t.ex.! Fickan för det anatomiska implantatet måste vara exakt lagom, är den för stor kan det i extrema fall vrida sig och hamna fel (innan det 'fastnat' i sitt läge alltså). De runda kan ju rotera och man slipper denna lilla risk. Kan det vara en orsak?
Grrr! Det skulle INTE vara en smiley där!
famousfairy: Jodå, jag läste att det blev uppskjutet och förstår hur besviken du blev. Men tänk på din hälsa, det kunde ha varit farligt. Lycka till nästa gång!!!!