Inlägg från: regnbågen |Visa alla inlägg
  • regnbågen

Gelehallon-implantat ???

Så vitt jag vet så förutom ärrstorleken så är dom också lite dyrare och kan kännas lite hårdare än koksalt eller flytande silikon.

Men jag väljer själv "cohesiva/geléhallon".

• regnbågen

Melles mamma:

Menar du vad som kan hända med koksalt samt flytande silikon?
    Om dom går sönder blir du tom i bröstet. Geléhallonen kan ju självklart också gå sönder om man är med om en bilolycka och får ett kraftigt slag t.ex men inget läcker och det blir kvar i bröstet utan ngn fara. Det måste ju ändå bytas ut dock.

En annan fördel är ju att geléhallon behåller formen. "tänk" stoppa in en påse med vatten i brösten, man kan inte veta hur formen kommer att bli, Hur din egen hud kommer att pressa "påsarna" medan ett geléhallon pressar ut formen på huden av sig själva.
    Hm, med flytande inlägg kan det också bli ngt som heter "rippling" typ väck på brösten som orsakas av att implantatet inte är slätt, utan att det vikt sig.

Det finns säkert fler saker att kommentera. Kommer inte på ngr just nu. Så det får ngn annan göra =)

• regnbågen

geléhallon sägs svettas ut silikonågor eller liknande

• regnbågen

fasen, borde inte svara så snabbt och tänka till innan jag skickar.

Det sägs att dom svettas, men man vet inte säkert hur mkt osv...

• regnbågen

@ sussie.

Jag gjorde ett lyft samt en förstorning med anatomiska geléinplantat på Victoriakliniken för nästan 3 veckor sedan.

Det gick på 77.000 sek. I det priser ingick även 2 återbesök samt medicinerna (som du slipper hämta ut själv).

Kram =)

• regnbågen

Å ja, glömde att nämna att det även ingick en 5-årig försäkring mot kapselkontraktion =)

(att det är livstidsgaranti på implantaten, gäller väl alla numera)

Lycka till :D

Svar på tråden Gelehallon-implantat ???