Inlägg från: Therése 2006-07-01 |Visa alla inlägg
  • Therése 2006-07-01

Gelehallon-implantat ???

melles mamma

Jag har gelehallon och vad jag vet så finns det ingen risk. Eftersom det är en fast massa så rinner inget ut även om dom går sönder. Jag är väldigt nöjd med mina. Men självklart finns det risker med dessa operationer så som att du kan få förhårdnader, tappa känsel osv. Men sånt får du reda på när du kommer dit på konsultation.

• Therése 2006-07-01

Kan ju lägga till att mina lades in med ett lasersnitt under bröstet. Och eftersom gelehallon är lite hårdare än vanligt flytande så blir det svårare att ligga och sova på mage.

• Therése 2006-07-01

Istället för att skära upp med kniv så använder dom laser, dvs att dom bränner upp huden, på så sätt bränner dom igen blodådrorna samtidigt så att man inte blöder nåt. Innan dom gör det så räknar dom ut vart tutt hänget kommer att vara och lägger snittet precis där, så mitt syns inte när man står upp. När man ligger ner så ser man små ljus rosa streck. Jag gjorde mina maj 2004.

• Therése 2006-07-01

blodådror va väl att ta i :), blod kärl mena jag förstås.

• Therése 2006-07-01

Det är som pickolina säger, är vanligt med att öpnna upp med laser. Men jag gjorde iaf mina på akademikliniken i sthlm. Kanon duktiga och vädligt trevliga allihopp, och det betyder mycket.

• Therése 2006-07-01

Men som i dom flesta fall så får man vad man betalar för. Jag valde Akademikliniken efter ha kollat upp läkarna. Plus att jag la till en försäkring som gäller i 3 år och betalade 49.000 för allt.

• Therése 2006-07-01

famousfairy

Det va Jan Jernbeck som gjorde mina. Och jag är jätte nöjd. Mina är nu 2 år gamla och det va det bästa jag gjort.

• Therése 2006-07-01

famousfairy

Glömde ju resten. Jag har gelehallon, vilken sort kommer jag inte ihåg, droppformade iaf. Det är lite nervöst i början, och det kommer att göra ont, men man får piller ;) Sen kommer det att kännas som om du har otrolig träningsvärk i bröstkorgen, och brösten är stenhårda. Men det tar ett tag innan brösten formar sig och huden tänjer sig, så få inte panik i början. Kan också säga det att jag inte har fått tillbaks hela känseln i bröstvårtorna (än). Tyvärr va det något dom missade att informera mig om, men det kan hända. Vissa får tillbaks känseln efter nån vecka, vissa efter nån månad, vissa efter ett år och vissa får aldrig tillbaks den. Bara så att du vet.

• Therése 2006-07-01

Jag fick bara en 3 års försäkring, vet inte om dom har ändrat till 5 nyligen?

• Therése 2006-07-01

*sussie*

I ett sånt här läge är det ingen idé att snåla, om du ändå lägger ut så mycket pengar, så lägg pengarna du hört nåt om. Jag bokade in eriksbergskliniken, men avbokade dom för att dom var så himla otrevliga och hade precis samma pris som AK så jag valde dom istället.

• Therése 2006-07-01

Vad jag vet så finns det inga nackdelar om gelehallon (än). Däremot så finns det ju nackdelar med koksaltlösning och flytande silicon. Om dom nu skulle gå sönder, så rinner vätskan ut i kroppen (och då är brötstet tomt och du själv måste bekosta en ny operation), och med gelehallon så kan du punktera den utan att det är någon fara (gelehallon namnet är just för att konsistensen är som ett gelehallon). Sen beror det på hur man vill ha sina bröst, gelehallon (droppformade) ger ett mer naturligt intryck, utan kanter osv men lite hårdare och även ett större ingångsärr då den läggs under bröstet. Medans silicon och koksalt ät väldigt mjuka,ger ganska synliga kanter men mindre ingångshål då man kan sätta in dom genom armhålan.

Men jag tycker att du ska boka in en konsultations tid och fråga dom om allt. Där kan du också få se dom olika sorterna och klämma innan du bestämmer dig om du vill eller inte.

Jag tror nog att dom flesta har operationer på avbetalning också om du inte vill vänta och spara ett tag.

Lycka till med allt.

• Therése 2006-07-01

Jag tog inget lån för mina, men det spelar ingen roll om man betalar det kontant eller delbetalning, man betalar ju vilket som.

Nej, det spelar inge roll vad det är för implantat. Och alla kroppar beter sig olika, vissa kan få kapselbildning, och har du väl fått det en gång, så är det tydligen lika bra att ta ut implantaten. För tar man bort kapselbildningen så är det väldigt vanligt att det kommer tillbaks.

• Therése 2006-07-01

Ja, fast alla risker så va inte jag orolig iaf, och garanterad nöjd och kan inte ens komma ihåg hur jag såg ut innan :)

• Therése 2006-07-01

Jag har anatomiska gelehallon och bor i stockholm, men varför vill man ha runda? Är det inte bättre att göra silicon som kommer att se ut som ett par bröst så man kan få ha större bröst utan bimbo stämpel!?

Svar på tråden Gelehallon-implantat ???