• melles mamma

Gelehallon-implantat ???

Hej!
    Är det nån här som vet nackdelarna med gelehallonimplantat?? vad kan händ med ett sånt? när man delar på det så är det ju som ett gelehallon. Inget kan ju läcka ut?

• Svar på tråden Gelehallon-implantat ???
  • Therése 2006-07-01

melles mamma

Jag har gelehallon och vad jag vet så finns det ingen risk. Eftersom det är en fast massa så rinner inget ut även om dom går sönder. Jag är väldigt nöjd med mina. Men självklart finns det risker med dessa operationer så som att du kan få förhårdnader, tappa känsel osv. Men sånt får du reda på när du kommer dit på konsultation.

• Therése 2006-07-01

Kan ju lägga till att mina lades in med ett lasersnitt under bröstet. Och eftersom gelehallon är lite hårdare än vanligt flytande så blir det svårare att ligga och sova på mage.

• melles mamma

Vad är ett lasersnitt???

• Therése 2006-07-01

Istället för att skära upp med kniv så använder dom laser, dvs att dom bränner upp huden, på så sätt bränner dom igen blodådrorna samtidigt så att man inte blöder nåt. Innan dom gör det så räknar dom ut vart tutt hänget kommer att vara och lägger snittet precis där, så mitt syns inte när man står upp. När man ligger ner så ser man små ljus rosa streck. Jag gjorde mina maj 2004.

• Therése 2006-07-01

blodådror va väl att ta i :), blod kärl mena jag förstås.

• Maandy

Jag är också nyfiken på var du opererades Therése. Har aldrig hört talas om lasersnitt men det låter ju väldigt smart!

• pickolina

Jag förstår inte denna "uppståndelse". De använder numera laser för att minska blödningen vid operationer, detta gäller alla operationer. Det ser man ju på tv precis hela tiden. Det är inget märkvärdigt, nytt eller ovanligt.

• melles mamma

har aldrig ens hört talats om! *L*

Svar på tråden Gelehallon-implantat ???