• melles mamma

Gelehallon-implantat ???

Hej!
    Är det nån här som vet nackdelarna med gelehallonimplantat?? vad kan händ med ett sånt? när man delar på det så är det ju som ett gelehallon. Inget kan ju läcka ut?

• Svar på tråden Gelehallon-implantat ???
  • Swing

Jag har fått lasersnitt på annat ställe, men trodde på nåt vis att det generellt mest var skalpell vid bröstop.

• melles mamma

Det är oftast skalpell givetvis! Därför jag blev så förvånad när pickolina säger att det hur vanligt som helst... jag har ju ändå gjort en del operationer sen innan och på olika kliniker.. men aldrig lasersnitt, det var någe nytt för mig!

• pickolina

Jag har genomgått 9 operationer och jag vet inte att de använt laser någon gång heller, å andra sidan har jag aldrig frågat men jag tittar ofta på olika dokumentärer på tv där de opererar, både vanliga operationer och plastikoperationer. Det går bla en dokumentärserie om ovanliga sjukdomar och då genomgår personerna ofta massor av operationer för att återställa sitt utseende osv och laser avnänds ALLTID för att sluta blodkärlen.

• pickolina

Men gällande bröstoperation så spelar det väl ingen roll om de använder skalpell eller laser??? Ärret blir precis detsamma och någon större blödning som ger skada brukar det ju inte vara tal om heller...

• Therése 2006-07-01

Det är som pickolina säger, är vanligt med att öpnna upp med laser. Men jag gjorde iaf mina på akademikliniken i sthlm. Kanon duktiga och vädligt trevliga allihopp, och det betyder mycket.

• pickolina

Håller med om akademikliniken, jag tog ut mina implantat där. Superduktiga och gulliga, bra på alla sätt och vis tyckte jag.

• *sussie*

jag vill ha gelehallon men de är så himla dyra....någon som vet ngn klinik i sthlm som har rimliga priser.

• Swing

*sussie*: Tyvärr inte. De flesta verkar hålla ungefär samma priser. Några, t.ex. Akademi- och Victoriaklinikerna är ännu dyrare.

• Therése 2006-07-01

Men som i dom flesta fall så får man vad man betalar för. Jag valde Akademikliniken efter ha kollat upp läkarna. Plus att jag la till en försäkring som gäller i 3 år och betalade 49.000 för allt.

Svar på tråden Gelehallon-implantat ???