• melles mamma

Gelehallon-implantat ???

Hej!
    Är det nån här som vet nackdelarna med gelehallonimplantat?? vad kan händ med ett sånt? när man delar på det så är det ju som ett gelehallon. Inget kan ju läcka ut?

• Svar på tråden Gelehallon-implantat ???
  • Therése 2006-07-01

*sussie*

I ett sånt här läge är det ingen idé att snåla, om du ändå lägger ut så mycket pengar, så lägg pengarna du hört nåt om. Jag bokade in eriksbergskliniken, men avbokade dom för att dom var så himla otrevliga och hade precis samma pris som AK så jag valde dom istället.

• *sussie*

Hej igen...

Någon som vet de positiva/negativa skillnaderna mellan hallongele impl och andra typer av impl?

Tacksam för svar!

Kram...

• Therése 2006-07-01

Vad jag vet så finns det inga nackdelar om gelehallon (än). Däremot så finns det ju nackdelar med koksaltlösning och flytande silicon. Om dom nu skulle gå sönder, så rinner vätskan ut i kroppen (och då är brötstet tomt och du själv måste bekosta en ny operation), och med gelehallon så kan du punktera den utan att det är någon fara (gelehallon namnet är just för att konsistensen är som ett gelehallon). Sen beror det på hur man vill ha sina bröst, gelehallon (droppformade) ger ett mer naturligt intryck, utan kanter osv men lite hårdare och även ett större ingångsärr då den läggs under bröstet. Medans silicon och koksalt ät väldigt mjuka,ger ganska synliga kanter men mindre ingångshål då man kan sätta in dom genom armhålan.

Men jag tycker att du ska boka in en konsultations tid och fråga dom om allt. Där kan du också få se dom olika sorterna och klämma innan du bestämmer dig om du vill eller inte.

Jag tror nog att dom flesta har operationer på avbetalning också om du inte vill vänta och spara ett tag.

Lycka till med allt.

• Maandy

Själv skulle jag aldrig betalt min op på avbetalning, nej bättre att spara tycker jag!
    Men alla tycker ju olika!

• *sussie*

Hej

Tack för ett utförligt svar!
    Jag har hört att de hårdare hallongele implantaten lättare ger kapselbildning. Är det sant?
    Måste man ha en "ruggad yta" eller funkar det med en slät utan några större skillnader?
    Jag kan ju ha hört fel...men men...frågar
    iaf...

kra

• Therése 2006-07-01

Jag tog inget lån för mina, men det spelar ingen roll om man betalar det kontant eller delbetalning, man betalar ju vilket som.

Nej, det spelar inge roll vad det är för implantat. Och alla kroppar beter sig olika, vissa kan få kapselbildning, och har du väl fått det en gång, så är det tydligen lika bra att ta ut implantaten. För tar man bort kapselbildningen så är det väldigt vanligt att det kommer tillbaks.

• *sussie*

Ok....

Ja det finns sällan garantier. Jag får hoppas att jag fixar att ha implantat.

Men man vet ju inte om man inte provar heller, svårt det där.

• Therése 2006-07-01

Ja, fast alla risker så va inte jag orolig iaf, och garanterad nöjd och kan inte ens komma ihåg hur jag såg ut innan :)

• aircondition

Jag har gelehallon med ruggad yta. Aldrig haft några problem på 4 år. Kommer inte heller ihåg hur jag såg ut innan. Ibland ser jag nå´t gammalt fotografi och inser än mer varför jag gjorde operationen.

• AnnaS23

Hejhej,

Funderar på att göra en bröstförstoring på Calanderska i Göteborg - Clas Lossing. Han använder sig helst inte av geléhallon, om han ska göra det så tar han endast runda. Någon som vet hur det blir med runda? Jag var rätt så inställd på att välja anatomiska för att få ett så naturligt resultat som möjligt. Han menar på att anatomiska inte ger det bästa resultatet. Någon som har ngn input?!
    Kram

Svar på tråden Gelehallon-implantat ???