Hej!
Jag har blivit diagnoserad anorexia. Och min familj vet om det. Tyvärr så är det väl så som med alkoholism att man själv är väl den som sist fattar något... Sambon har tjatat i flera år på mig att jag är sjuk men jag har bara viftat bort honom. Min mamma och mormor berättade jag sanningen för i februari 2005. Hon hade naturligtvis sett att jag blivit smalare men trodde att jag åt ordentligt och att viktminskningen berodde på att jag har panikångest lite då och då och kan då inte få mig något.
Jag har varit på första besök på ätstörnings enheten i stockholm..(Serafen)och ska dit på måndag 13feb igen och sen är det bara att vänta på om jag ska få behandlig eller inte.
Hur levde ni när ni hade det?
Mina dagar går åt att väga mig och att ständigt ha ångest över vikten. Det är just vikten som är problemet i min värld. När jag väger "bra" kan jag äta vad som helst. Är inte rädd för fettet i en pizza utan kan äta det om jag anser att jag väger tillräckligt lite för att vara värd det. Krångligt? Men som idag så tycker jag att jag väger för mycket så idag har jag ätit 2 skivor hårdbröd, kaffe och en tallrik lättfil. Samtidigt som jag springer och väger mig flera gånger i halvtimmen.
Tack så mycket för att ni svarade....
Kram en ledsen "hjärtegull"