Inlägg från: Frances |Visa alla inlägg
  • Frances

Ätstörningar

Hej, jag har haft!

Så jag diskuterar gärna med dig och försöker stötta. Vet din familj något? Vad är det för sorts ätstörning du haft?

• Frances

Hur mycket väger du och hur lång är du?

Hur jag levde? Mja, i början hade jag anorexia och hetstränade. Tränade 2 pass om dagen 7 dagar i veckan typ, och åt absolut ingenting (en skiva bröd och ett äpple på sin höjd). Min kropp är lite trixig dock, den VILL inte gå ner i vikt på detta sätt så jag gick aldrig ned jättemycket. Såhär levde jag i ungefär ett halvår, sen kom jag på att man kunde äta mat och sen spy upp det, då FÅR jag ju äta! Gud vilken befrielse.

Här var jag faktiskt LYCKLIG ett tag, jag fick äta men kunde hålla mig smal! *suck*. Höll på såhär i något år. Jag mådde verkligen inte riktigt dåligt när jag hade bulimi, eftersom jag ju FICK äta.

• Frances

Jag är inte sjuk längre utan jag var sjuk mellan jag var 19 till 21 ungefär. Jag är 22 nu. Tankarna började i 18 års åldern.

Jag är 171 lång och väger 55-56 nu, men vägde 52-53 då jag var sjuk (jag vet, ingen stor skillnad alls - men på mig är det verkligen en stor grej då jag har rätt stor benstomme som väger). Innan jag började banta och allt var min trivselvikt runt 60 kilo. Jag tycks kunna äta nästan vadsomhelst nu utan att gå upp i vikt, jag har nog förstört min ämnesomsättning...

Jag har också problem med sköldkörteln, jag gick hos läkare varje halvår när jag var yngre! Men jag kommer inte ihåg vilket av dem jag hade, om det är det felet att man går upp eller går ner i vikt. Jag tror dock upp, som du!

Jag vet att det är helt onödigt för mig att säga för du lyssnar inte ändå ;) Men du är verkligen inte tjock, du är jätte, jättesmal. 46 kilo är sjukt lite! Och det är inget peptalk från mig utan jag tycker det är hemskt och att du behöver gå upp i vikt! Lättare sagt än gjort, jag vet. Jag hoppas att du kan bli hjälpt på Serafen, jag har hört mycket bra om dem (känner en tjej som gått där och blivit frisk, hon var mycket mer illa däran än mig)

Kram på dig :)

• Frances

Oj, jag tycker det är väldigt lite! Inte om man inte gör något och väger så, men när man svälter sig själv!

men då är det konstigt, då fattar jag inte varför jag inte gick ner mer än de 7-8kg jag faktiskt gick ner. Jag åt alltså nästan ingenting på länge, och tränade som en galning. Trodde att det berodde på min rätt kraftiga benstomme, men om det inte är det så vet jag inte vad det är ;)

Vad jag menade med förstöra ämnesomsättningen är nog att det inte är normalt at kunna äta som jag gör på de tider jag gör utan att gå upp nåt, många som haft ätstörningar går inte upp i vikt ett gram hur mycket de än äter...

Svar på tråden Ätstörningar