Inlägg från: pickolina |Visa alla inlägg
  • pickolina

Ätstörningar

Du är inte ensam... Det är något jag kämpat med sedan tonåren. Just nu är jag "frisk" men det är lätt att falla tillbaka... Som att vara nykter alkoholist. Har både svält mig och hetsätit. Slutade ganska nyligen med mitt tröstätande/hetsätande som började för ca 3-4år sedan när jag blev deprimerad. Gått upp 30kilo pga det... :(

• pickolina

Usch vad jobbigt! Hoppas att du får hjälp.. *håller tummen*

• pickolina

Frances
    Om vikten man tappar/går upp syns mycket eller ej har inte med benstommen att göra. Dessutom så skiljer det inte mer än ett par kilon på en kraftig benstomme och en nätt benstomme. Benstommen gör mycket mindre skillnad än folk tror.

Sedan har du knappast förstört din ämnesomsättning om du kan äta vad som helst utan att gå upp i vikt, tvärtom så har du en grymt bra ämnesomsättning.

När man har sköldkörtelproblem och ökar i vikt pga det så får man en medicin som heter levaxin, åt du inte det som ung så hade du nog inga större problem med att sköldkörteln gjorde att du ökade i vikt.

46kilo är smalt men absolut inte extremt lite. Det var vad jag vägde när jag gick i skolan.. Min mamma vägde dock 39kilo när hon var ung och det är extremt lite.

• pickolina

Frances
    Om man äter så lite som du gjorde så hamnar kroppen i svältläge. Man förbränner väldigt lite då och den sjuka sanningen är att du säkert kunde gått ner mer om du ätit mer. Visst låter det sjukt, men så är det. Det där med vikt och förbränning är förbryllande och så väldigt individuellt.

Kan säga att jag är sååå avundsjuk på att du kan äta utan att gå upp i vikt! ;) haha...

Kan inte uttala mig om det där om att de som haft ätstörningar ofta kan äta vad de vill utan att gå upp i vikt...

För mig har det inte varit så i alla fall.

Svar på tråden Ätstörningar