• Pinkhaaty

Naturdiet, frågor till dem som har testat

Hejsan! Vi, som är en grupp på tre personer, gör ett projektarbete om Naturdieter och jag ber vänligen dem som har testat Naturdieten någon gång svara på några frågor.

1. Tyckte du om Naturdieten? Vilken smak valde du och vad tyckte du om smaken?
    2. Blev du mätt på naturdieten? Tyckte du att dieten ersatte en hel måltid så du inte behövde äta något mer för att känna sig mätt?
    3. Hur länge och hur ofta tog du Naturdieten?
    4. Har du gått ner av Naturdieten? Blev du nöjd med resultaten?
    5. Tar du Naturdieten fortfarande? Om nej, kunde du behålla vikten efter att du hade slutat med dieten?
    6. Skulle du kunna tänka dig att använda Naturdieten egen? Om nej, varför?
    7. Tyckte du att priset var rimligt?
    8. Övriga kommentarer (om det finns några)
    8. Din ålder, kön, längd och vikt (längd och vikt ej obligatoriska att ange)

Tack så jätte mycket för dit medverkande!!
    Om du inte vill att dina svar ska synas här på forumet kan du skicka in dem till min mail pinkhaaty@kittymail.com

• Svar på tråden Naturdiet, frågor till dem som har testat
  • Susannas

Nej, jag tyckte inte om det. Jag provade både pulvret och barsen, men det smakade riktigt illa! Jag köpte chokladsmaken.

2. Blev du mätt på naturdieten? Tyckte du att dieten ersatte en hel måltid så du inte behövde äta något mer för att känna sig mätt?

Nja, kan inte direkt påstå att de var mättande, men jag mådde så illa av dem så någon matlust fick jag iaf inte :)

Jag bytte ut mellan 1-3 mål mat om dagen. Det var lite olika beroende på dag. Har för mig att jag aktivt åt dem under ca 3- 4 veckor. Men under en längre tid åt jag en bar typ till mellanmål.

Nej, jag gick inte ner.

5. Tar du Naturdieten fortfarande? Om nej, kunde du behålla vikten efter att du hade slutat med dieten?

Nej, och då jag inte gick ner något så hade jag heller inget att gå upp =)

NEJ! Det är äckligt! Bättre att äta nyttig och hälsosam RIKTIG mat!

Nej, det var för dyrt. Mellan 15-20 kr för en ynka bar.

-

Är 22 år, snart 23 (var 21 när jag åt naturdiet). Kvinna. 161 cm lång. Väger ca 59 kg.

Tack för mig!

• Frances

Mja. Det var helt okej men som med allt annat blir man jävligt trött på det efter ett tag ;) Jag valde choklad

Absolut inte, jag är nog en sån som verkligen BEHÖVER mat (KÖTT!). Jag blev INTe mätt! Eller jo kanske för stunden men blev hungrig igen efter en halvtimme...

Hmmm jag tror jag stod ut en vecka ;) Bytte ut nästan alla måltider då.

Ja men det var ju bara vatten. Ca 3 kilo tror jag. Jag vart ruskigt smal, men det såg jag väl inte då...

Nej jag tar inte den längre, och jag gick upp lite men inte så mycket...

Nej för jag gillar mat, just då var det viktigare för mig att vara smal än något annat. Nu så prioriterar jag att må bra OCKSÅ ;)

Det var helt okej, jag köpte storpack med ca 15 st påsar tror jag i en.

Skit i detta tjejer, detta funkar nog bara på RIKTIGT överviktiga personer. På en normalviktig eller en som bara är pyttelite överviktig så tappar man bara vatten och går upp ännu mer sen då man inte fått äta fast mat på 1-2 veckor och man då smäller i sig...

22 nu (19-20 när jag höll på med detta), tjej, 171cm, 55-56kg nu (ca 53kg då).

• Pinkhaaty

Tack så mycket för era svar!
    Tycker förresten samma sak som ni, försökt å gå på Naturdieten en vecka bara för projektarbetet, men klarade knappt få i mig ett glas för det var så äckligt och var riktigt hungrig efteråt.
    Men jag vill gärna få fler svar, så ni som har testat får gärna skriva :)
    Tack på förhand

• martinibruden

Nja...inte god men inte äcklig heller. Jag får ner den. Provat alla smaker.

nÄR jag är på jobbet och är lite lagom stressad tycker jag att den räcker som måltid. Annars blir man ju inte jättemätt men jag blir inte direkt hungrig heller så jag tycker att den fungerar. Men man kan bara ersätta 1 måltid per dag med den tycker jag, resten måste man få lite riktig mat.

ja under några veckor...ersatte en måltid per dag..oftast lunchen.Tog den inte varje dag heller, kanske 2-3 ggr per vecka.
    Ja jag är smal så jag tycker det fungerade. Ja är nöjd.
    Ja jag tar den när jag inte hinner äta och det ska gå snabbt (stressad på jobbet). Skönt bara dricka en kräm och så är man hyffsat mätt.

Ja
    Ja..inte reflekterat över priset faktiskt. Det har ju ersatt en hel lunch för mig och 22 kr att jämföra med 65 som en dagens ofta kostar så är det ju inga pengar.

Det fungerar om du ersätter en måltid ibland men det är dumt att ersätta alla måltider. Jag har inte ens försökt. Tror jag skulle må mycket dåligt då. Men som måltidsersättning för frukost eller lunch fungerar det utmärkt.Och jag gick ner i vikt. Men ät riktig mat också samt rör på dig. Det finns inga genvägar egentligen.

Jag är 25 år, kvinna, 170 cm och väger mellan 55-60 kg.

Tack och hej

Svar på tråden Naturdiet, frågor till dem som har testat