• 17/6 -06

Rökande brud?

Jag har varit rökare och nu är endast feströkare börjar fundera på hur sjutton man ska göra på bröllopsdagen??

Min M2B sa lite pikande häromdagen att det ser ju inte så trevligt ut om bruden står och blossar på bröllopet och jag håller faktiskt med - FAST jag vill ju inte sluta feströka just nu.

Kanske ska jag försynt säga att jag ska gå på toa och sen smygröka ??

• Svar på tråden Rökande brud?
  • Norrbottensbrud

Jag har oxå slutat röka och feströker bara. Men omkring bröllopet så gick det inte att låta bli, så fastän släkt och vänner fanns på plats under bröllopsfesten så rökte jag. Ingen av dem har tidigare sett mig röka.

Väntade dock tills mormor lämnat festen, innan jag rökte. Framtills dess gick jag ut via serveringspersonalens ingång.

• Norrbottensbrud

Oj, blev lite tokigt. Vännerna har naturligtvis sett mig röka, men inte släktingarna.

• pickolina

Sr väl inte värre ut med räkande brud än en rökande människa i allmänhet?!

• pickolina

SER och RÖKANDE skulle det så klart vara.

• EhjärtaK = sant

Helt ärligt förstår jag nog inte problemet?? Varför skulle det vara så otrevligt just att bruden röker? Det är väl inte värre om du, än någon annan, röker.

Jag är absolut emot rökning (tycker det är äckligt på alla sätt och vis), men jag tycker ändå inte att man bör sluta röka pga en sådan sak. Det är ju en sak att om du vill ta itu med din hälsa/ekonomi och därför sluta röka, men att ta beslutet grundat på att din karl tycker att det ser "otrevligt" ut tycker jag är helt fel anledning.....

• EhjärtaK = sant

Oj, missade att det "bara" gällde feströkning. Men om du själv tycker att det är jobbigt att släktingarna ser dig röka så är det väl bara att du låter bli?! För om du verkligen _bara_ feströker så borde du ju inte vara särskilt beroende .

Men annars tycker jag nog att man ska kunna stå för sina handlingar vare sig det rör sig om rökning eller feströkning .

• anne på grönkulla
    Jag såg för nåt år sen ett turkiskt bröllopssällskap ute på lokal (i en turkisk landsortshåla). Bruden var jätteung såg det ut som, förmodligen inte 20 fyllda och det var kanske 20 pers vid ett bord. Framåt natten (de var alla rätt runda under fötterna, inte minst hon) kom CIGARRERNA frma! Så där står hon, lilla späda tjejen, & bolmar på en stor cigarr! Det såg så oväntat komiskt ut!

OT men kom på det apropå rökande brudar.

Varför vill din blivande inte att du ska feströka just på bröllopet? Jag förstår faktiskt inte riktigt?
  • 17/6 -06

hej på er alla !

ja den här tråden skrevs med lite glimten i ögat, självklart borde jag ta tag i min feströkning istället för att hålla på med sånna dumheter

Vad min fästmans äger eller inte säger i saken påverkar ju inte mitt beslut.

• 17/6 -06

säger och inte säger skall det ju vara

Svar på tråden Rökande brud?