Så farligt är ditt p-piller
Attans att man efter många år med trimiron bytt till yasmin då.. *s*
Äh, oroar mig inte..!
Attans att man efter många år med trimiron bytt till yasmin då.. *s*
Äh, oroar mig inte..!
Jag hade bättre hy när jag åt Trimiron. Om det är finnar du tänker på?! Jag åt Trimiron i massor av år och trivdes med dem. Enda anledningen till att jag bytte var att jag numera hela tiden äter 3st kartor på rad så jag bara har mens var 10e vecka. Detta blev en mindre katastrof att göra med Trimiron eftersom man äter olika hormon varje vecka med dem. Nu äter jag yasmin som har samma hormon alla tre veckor och då märker kroppen ingen skillnad om jag har mens efter 3 veckor eller 9... :)
Det stämmer inte helt... Trimiron har funnits bra mycket längre än Yasmin men har ändå mycket lägre antal proppar...
Ett till exempel är Trinovum som var mitt första p-piller vid typ 15års ålder (jag är nu 28), det pillret har funnits huuur länge som helst men är ändå på botten av listan...
Så det där med tidsperspektivet faller helt.
Oj, vad gjorde den "gubben" där... 28år skulle det stå och sedan en parentes.
Ja det är klart man ska vara kritisk... Jag bryr mig faktiskt inte alls om de där rapporterna. Borde man kanske göra men...
Carma
Det är sant att Yasmin är känt för att hjälpa vid just acne men det där är ju individuellt, för vissa kan problemen tom försämras och för mig fungerade Trimiron precis lika bra som Yasmin när det gällde det.. Men det beror ju på hur man själv reagerar på just de hormoner som finns i just det pillret man äter. Men mot acne ges oftast Yasmin och även medicinen/p-pillret Diane.
Nej det är ingen fara att äta 3 kartor på rad, det var tom min BM + gynekolog som föreslog det till mig. Kroppen behöver inte ha mens varje månad för att må bra, men 4gg om året tyckte de i alla fall att man borde ha..inte bra att skjuta på mensen hela tiden alltså. Jag märker ingen som helst skillnad om jag har mens efter en karta eller två eller tre... Nu när jag äter Yasmin, som har samma hormon varje vecka. Trimiron har ju olika hormon varje vecka så det blev en chock för kroppen varje gång jag bytte karta, eftersom jag gick från väldigt låg hormonnivå till väldigt hög. Väldig berg-och-dalbana för kroppen alltså och det var INGE bra, fick rejäl acne bla..jag som aldrig tidigare fått acne av trimiron. NU när jag äter Yasmin, som har samma hormon hela tiden så är kroppen lugn och mår bra.
Trimiron var helt underbara som sagt, tills jag började äta tre kartor på rad som jag gör nu...
Trimiron är nya generationens p-piller. Tror jag var typ 20 när jag fick det och då var det helt nytt på marknaden. Är 28 nu.
Carma
Jag märkte inte av något sådant i alla fall men å andra sidan så märker jag inte av min menscykel när jag inte äter hormoner heller så jag har nog haft tur när det gäller just det. Majoriteten av alla tjejer får ju humörförändringar osv men inte jag... :D
Det enda jag kan säga är att jag fick någon enstaka finne precis innan mens, that´s it!
Tack, hoppas på att gå ner mycket mer... :)
Nej jag känner ingen annan som äter trimiron.
Nej jag har inte haft några negativa effekter gällande vikten, tvärtom har jag alltid gått upp i vikt när jag testat att sluta. *haha*
Att jag har gått ner nu har ingenting med Yasmin att göra. Jag har slutat tröstäta varje dag, lagt om kosten och slutat med mina antidepressiva och det är därför jag gått ner.
Låter underbart!
Jag jobbar fortfarande på det men hoppas att nå dit en dag jag oxå... En dag i taget just nu.