Inlägg från: Lovelina |Visa alla inlägg
  • Lovelina

Tror jag är med barn?

Hej
    Jag tror jag är gravid men skulle nog behöva få lite feedback från er andra som redan varit gravida och vet hur det känns.

Den 23 januari skulle jag påbörja en ny p-piller karta men jag och min kille beslöt oss för att göra ett uppehåll.

Natten till den 2 februari älskade vi och även om vi försökte vara försiktiga (eftersom vi inte använde kondom) så tror jag att jag blivit gravid.

Mina bröstvårtor står rätt ut och bränner eller hur man nu skall förklara det (dom är jättekänsliga och vårtorna är större). Jag har aldrig sådana styva bröstvårtor i vanliga fall kanske jag bör tillägga.

Är det möjligt att jag fått min ägglossning runt detta datum så att jag blev extra mottaglig under vår kärleksakt.

På torsdag skall jag få min mens är det tänkt.. men jag är så nyfiken..
    Vill igentligen köpa ett graviditetstest men min kille tycker att vi lika gärna kan hålla oss eftersom det bara handlar om några dagar.

Eftersom jag ätit p-piller en längre tid undrar jag om detta kan vara en reaktion som jag fått pga att jag slutat med dessa eller tror ni att jag är gravid?

Om jag är det skulle både jag min kille bli så överlyckliga.. :)

Hälsningar Lovelina

• Svar på tråden Tror jag är med barn?
  • Lovelina

Att jag kan vara gravid förstår jag men jag undrar mer om det är någon här som vet om dessa symptom med ömhet i bröstvårtorna är ett typtiskt tecken även i förstadiet på en graviditet..

Nån som känns samma sak?

• Lovelina

Tack alla för era svar!

Nu har jag lyckats övertala min kille att köpa med sig ett test på vägen hem från jobbet så jag antar att jag får veta imorgonbitti om jag är gravid eller ej.

Det är väl på morgonen man skall ta testet har jag för mig.

Ja jag berättar väl hur det gick efteråt. Håll tummen, det vore ju för underbart!

Kram L

• Lovelina

Ålin)
    Jag förstår om det verkar konstigt men så här är det.

Vi har drömt om att bilda familj i säkert 3 år nu men av olika omständigheter så har vi inte kunnat prioritera in en graviditet och mamma/pappaledigheter.

Om vi nu skulle vara med barn så är vi ju förståss överlyckliga och allt med karriär osv. får man väl sluta oroa sig över för ett tag.

Anledningen varför jag slutade med piller var pga. alla biverkningar som jag ändå haft. Nedsatt lust framförallt...

Ja men nu är killen min på väg till Apotektet så vi får väl se.

Om det visar sig negativt så har vi en del kvar att göra innan vi bildar familj samtidigt som vi skulle bli överlyckliga om det nu visar sig vara positivt.

Jag hör av mig senare och berättar hur det gick.

kram på er alla!

• Lovelina

Brud 2006)
    Ja när jag läste på Clear Blue testet så stod det att man skall invänta sin menstrationsdag och därefter testa. Jag ringde då till sjukvårdsrådgivningen för att höra efter med dem och de tyckte också att jag skulle vänta....

Så jag har inte tagit testet än. Min mens skall komma på torsdag så jag får väl testa mig i slutet av veckan om den inte kommer då.

Jag hör garanterat av mig och berättar hur det gått.

/L

• Lovelina

Hej tjejer
    Så vaknade jag imorse och gjorde testet med min kille vid min sida. Hahha

Vi var så förväntansfulla och riktigt hoppades att det skulle visa sig positivt.

MEN så blev det ingen bebi den här gången. Mitt test visade minus och båda blev faktiskt besvikna.

I nära tio minuter gick vi av och ann och kollade på testet.. kanske skulle det slå om till ett plus. Hahhahah

Ja det är väl bara att ställa om sig nu, vi får ingen bebi som under dessa dagar hade gått och drömt oss bort att få.

Livet fortsätter nu som vanligt och drömmarna om en familj låter sig väl väntas ett tag.

Kram på er alla som höll tummen för oss. /L

Svar på tråden Tror jag är med barn?