Inlägg från: ninonica |Visa alla inlägg
  • ninonica

Tror jag är med barn?

När man precis har slutat med p-piller så kan man ha extra lätt att bli gravid första tiden. Så jag trr absolut att du kan vara gravid...

• ninonica

Det skulle ju kunna vara så att du har ägglossning nu, min ägglossning var sen för några månader sen och då hade jag väldigt känsliga bröstvårtor i några dagar.

• ninonica

Visar det negativt i morgon så vänta och se om din mens kommer, annars kan du ta ett nytt test om en vecka. Det kan ju vara för tidigt för att visa positivt. Men det kan också vara så att du inte är gravid även om din mens inte kommer när den borde. Eftersom du precis har slutat med p-piller kan det dröja ett tag innan din mens är regelbunden igen. Försök att inte hoppas för mycket, då blir man bara ledsen. Lycka till!!

• ninonica

Lovelina: Om du inte fått din mens än så finns det ju fortfarande en chans att du är gravid. Men försök att inte tänka på det för mycket. Vänta och se någon vecka om mensen kommer annars kan du ju ta ett nytt test.

Eftersom ni blev besvikna båda två kanske ni borde prioritera om era liv och försöka skaffa barn nu istället för att vänta. Det är ju inte alltid så lätt att bli med barn precis när man vill. Vi började försöka för 1½ år sen, och fortfarande ingen bebis...

Svar på tråden Tror jag är med barn?