• Lovelina

Tror jag är med barn?

Hej
    Jag tror jag är gravid men skulle nog behöva få lite feedback från er andra som redan varit gravida och vet hur det känns.

Den 23 januari skulle jag påbörja en ny p-piller karta men jag och min kille beslöt oss för att göra ett uppehåll.

Natten till den 2 februari älskade vi och även om vi försökte vara försiktiga (eftersom vi inte använde kondom) så tror jag att jag blivit gravid.

Mina bröstvårtor står rätt ut och bränner eller hur man nu skall förklara det (dom är jättekänsliga och vårtorna är större). Jag har aldrig sådana styva bröstvårtor i vanliga fall kanske jag bör tillägga.

Är det möjligt att jag fått min ägglossning runt detta datum så att jag blev extra mottaglig under vår kärleksakt.

På torsdag skall jag få min mens är det tänkt.. men jag är så nyfiken..
    Vill igentligen köpa ett graviditetstest men min kille tycker att vi lika gärna kan hålla oss eftersom det bara handlar om några dagar.

Eftersom jag ätit p-piller en längre tid undrar jag om detta kan vara en reaktion som jag fått pga att jag slutat med dessa eller tror ni att jag är gravid?

Om jag är det skulle både jag min kille bli så överlyckliga.. :)

Hälsningar Lovelina

• Svar på tråden Tror jag är med barn?
  • Ålin

Jag säger som min mamma:
    -Alla ska ha det så perfekt innan de kan skaffa barn nuförtiden att man glömmer vad ett barn behöver: omsorg och kärlek -inte pengar och föräldrar med bra karriär!
    Ni verkar iaf redo för barn när ni känner er överlyckliga över möjligheten att du skulle vara gravid. Hoppas att det gått vägen! Kram på dig!

• Tiger72

När jag sluta med p-piller så fick jag alla möjliga tänkbara gravsymtom. när jag sen blev gravid så fatta jag inte det för jag hade samma symtom. Dessa symtom hade jag i ett halvår, det var så lång tid det tog för oss att bli gravida.

Håller tummarna och önskar er lycka till!

• Brud 2006

Vad visade graviditetstestet?

• Lovelina

Brud 2006)
    Ja när jag läste på Clear Blue testet så stod det att man skall invänta sin menstrationsdag och därefter testa. Jag ringde då till sjukvårdsrådgivningen för att höra efter med dem och de tyckte också att jag skulle vänta....

Så jag har inte tagit testet än. Min mens skall komma på torsdag så jag får väl testa mig i slutet av veckan om den inte kommer då.

Jag hör garanterat av mig och berättar hur det gått.

/L

• Brud 2006

Ja, det låter smart. Det är ju bättre att vänta så att man inte får ett felaktigt svar bara för att det är för tidigt!

Håller tummarna för dig dock :)!

• Tiger72

Lovelina

jaha då är det torsdag idag. hoppas att mensen håller sig borta. och ni får ett positivt test.

håller tummar och tår för er

• Lovelina

Hej tjejer
    Så vaknade jag imorse och gjorde testet med min kille vid min sida. Hahha

Vi var så förväntansfulla och riktigt hoppades att det skulle visa sig positivt.

MEN så blev det ingen bebi den här gången. Mitt test visade minus och båda blev faktiskt besvikna.

I nära tio minuter gick vi av och ann och kollade på testet.. kanske skulle det slå om till ett plus. Hahhahah

Ja det är väl bara att ställa om sig nu, vi får ingen bebi som under dessa dagar hade gått och drömt oss bort att få.

Livet fortsätter nu som vanligt och drömmarna om en familj låter sig väl väntas ett tag.

Kram på er alla som höll tummen för oss. /L

• ninonica

Lovelina: Om du inte fått din mens än så finns det ju fortfarande en chans att du är gravid. Men försök att inte tänka på det för mycket. Vänta och se någon vecka om mensen kommer annars kan du ju ta ett nytt test.

Eftersom ni blev besvikna båda två kanske ni borde prioritera om era liv och försöka skaffa barn nu istället för att vänta. Det är ju inte alltid så lätt att bli med barn precis när man vill. Vi började försöka för 1½ år sen, och fortfarande ingen bebis...

• abnocto

Ett problem är just att om man verkligen går och väntar på sin mens, då blir den försenad! Det är väl någon hormon i kroppen som utlöses som gör att den blir försenad, tyvärr.

• talvi

Jag reagerar precis på samma sätt med ömma bröst och bröstvårtor. Har gjort så vid ägglossning sedan jag slutade med p-piller men måste tillägga att jag idag testade positivt och att det är därför jag haft dessa symptom de senaste veckorna.

• Freja73

Mmm, ömma bröst och bröstvårtor som står rätt ut... det har jag haft den senaste veckan. Trodde först att det hade med ägglossning att göra, testade glatt med en sticka i ägglossningstesten - nope! och det är nästan två veckor kvar till mens. Nu är det bara vänta och se...

• Ålin

Lovelina, hur har det gått?

Svar på tråden Tror jag är med barn?