• Trollvinter

Trollvinters sagobröllopsberättelse (långt)

Jag vet, det har tagit lite tid att komma sig för att skriva, men nu tänkte jag i alla fall att jag skulle berätta om den mest fantastiska dagen i hela mitt liv

Det började ju faktiskt dra ihop sig ordentligt flera dagar innan med full pysselaktivitet ? göra färdigt bordplaceringen, skriva alla namnlappar, förbereda bordspynt, fixa naglar och en massa mer. Men, vi fick massor av hjälp från föräldrarna och många fler så det gick smidigt. Dagen innan spenderade vi ute på Kviberg där vi skulle ha festen och pysslade. Riggade ljud och ljus för dansgolvet, dukade bord, pyntade bord m.m. Vid 18-tiden blev vi dock ivägkörda därifrån av våra toastmastrar och värdar ? de skulle öva på saker som vi inte fick veta nåt om

Det var faktiskt riktigt skönt att åka därifrån, åka hem och bara ta det lugnt. Väl hemma kom snart marsalkerna som skulle sova hemma hos oss och efter ett tag kom också svärmor och hennes man. De satt och pratade och drack öl medan jag stod i duschen och tvättade håret och rakade benen Jag gick och la mig ganska tidigt och Viktor satt uppe lite längre och pratade och tittade på gamla kort. Jag kunde inte somna förrän han hade kommit och lagt sig ändå? Men, vi sov gott ändra tills klockan ringde (06:00). När jag stängt av larmet så fick jag höra ?ja må hon leva?? då var det Viktor som sjöng för mig ? för det var ju min födelsedag också Jag fick present och Viktor fick sin första morgongåva. Jag ville ge honom det redan på bröllopsdagen eftersom det var ett fickur som han kunde ha på sig samma dag. Sedan gick jag upp och gjorde mig lite i ordning medan Viktor satte på lite te och tände en brasa och snart kom min syster med sambo (som skulle ta kort under dagen) hem till oss. De skulle följa med mig till frissan på morgonen.

Iväg till frissan bar det och jag kom på vägen att jag glömt borsta tänderna. Systerns sambo fick åka hem och hämta tandborsten ? jättesnällt! Hos frissan blev vi ompysslade ordentligt, mycket lockar i håret blev det. När jag satt i torkhuven med alla spolar fick jag champagne! Systern hade tagit med sig mackor också och det var verkligen behövligt efter ett par timmar! Jag sminkade mig själv och precis när jag som bäst höll på med det (samtidigt som det fixades i mitt hår) så kom Viktor och marsalkerna in! De som hade lovat att INTE komma ? de fick ju inte se mig halvfärdig! Men, jag var väl gömd bakom speglarna och de blev ivägskickade i förväg till fotografen. Jag blev också färdig och vi kom iväg med lite marginal till fotograferingen. Fotograferingen skulle ske ute på Kviberg i en jättefin gammal lokal som inte används. Det var Ciprian Gorga som tog korten och han var verkligen jätteduktig! Vi är så nöjda med både själva fotograferingen och resultaten!!

Efter fotograferingen bar det iväg till kyrkan (Örgryte gamla). Dit kom vi ca en halvtimme innan vigseln och kunde sätta oss i lugn och ro och vila ett tag. Ta ett par extra tuggor på en macka. Gott! Här började vi bli lite nervösa, men när vi väl stod i vapenhuset uppställda och säckpipeblåsaren började marschera in (spelandes ?Highland cathedral?) och vi kunde stå och titta på alla människor som tittade på oss, så släppte det! Så skönt! Med ett stort leende går vi in och försöker hinna titta och heja på alla ? omöjligt! Vigseln gick jättesnabbt och var jättefin. Lite nervöst var det just när vi skulle uttala våra löften (valde att läsa efter prästen för att inte glömma något) men det gick bra ? trots att det blev lite fippligt med ringen, men även det löste sig utan problem. Vi hade en sångare som sjöng ?Av längtan till dig? och ?Jag ger dig min morgon?, det var så vackert! Utgångsmarchen var ?Amazing grace? på säckpipa ? mäktigt Vigseltalet av prästen var jättebra. Utanför kyrkan skickade vi iväg alla gäster med spårvagn till den hemliga destinationen och själva satte vi oss i häst med vagn. Våra värdar hade ställt in varm choklad i vagnen och det blev verkligen uppskattat! Fast jag fick dra filten långt upp under hakan för att inte spilla på klänningen!

Väl framme i lokalen (Kvibergs kantin) hann vi precis piffa till oss lite innan alla gäster dök upp. Med fanor och trumslagare i täten (överraskning för oss) kom de gående upp på gårdsplanen och vi kunde ta emot dem! Där fick jag skjuta kanonsalut (häftigt, men också en överraskning!) och sedan sabrerades det champagne som vi fick! Sen blev det mingel och vi kunde hälsa på alla gäster inne i lokalen. Leendet hade nu verkligen vuxit fast på kinderna . Sedan blev det middag ? helt fantastiskt gott, med superduktiga toastmastrar som styrde kvällen med järnhand och det blev så lyckat! Efter middagen var det fyrverkerier, sedan vals och därefter tårta, kaffe och avec. Sen var det dans resten av kvällen och ett riktigt bra kalas!! Vid två-tiden gav vi oss av till hotellet (Gothia towers) och musiken tystnade. Dan efter hade vi presentöppning hemma hos oss. När de sista gästerna åkt stupade jag i soffan och sov gott i två timmar . På måndagen for vi till Spanien för två veckors välbehövlig avkoppling.

Vi är så nöjda med denna fullkomligt sagolika och helt oförglömliga dag och hoppas verkligen att fler kan uppleva en lika fantastisk dag som vi fick! Mycket har vi att tacka till alla fantastiska vänner och familj som hjälpte oss att skapa denna drömdag!!!

Titta gärna på lite bilder på www.videsign.se/lindero/index.php&directory=Vigsel

• Svar på tråden Trollvinters sagobröllopsberättelse (långt)
  • Lindha

Trots att jag redan hört er berättelse och sett korten blir jag tårögd :)

• yamman

Jättefina var ni och det låter som att ni hade en fantastisk dag.
    Lycka till i framtiden.

• Princessdiamond

sååå fina bilder!!

jag vill ha din cape!! :D

• majbruttan

Jag har ju, precis som lindha, redan hört berättelsen och sett bilderna, men jag ryser när jag läster och kan inte låta bli att önska och hoppas på att vår dag kommer att bli lika underbar

• Senvinterbrud-06

Grattis! Vad fina ni var!

• ninni7805

jag har ju oxå sett bilderna och hört berättelsen innan men jag får gåshud när jag läser det här :)
    längtar tills det är vår tur nu ;)
    grattis igen!!!

• Lippi

Super fina bilder. Roligt att läsa hur det gick för er...

Men jag undrar vad toastmastrarna och värdarna övade på när ni lämnade lokalen.

• Trollvinter

Tack så mycket alla!

Det som toastmastrarna och värdarna förberedde var dels tostmastrarnas magnifika entré (ljusshow, musik m.m.) samt ett telefonsamtal som skulle komma under middagen från några vänner i Spanien (som inte kunde komma på bröllopet). Värdarna hade fixat en specialadapter för att koppla ihop en handsfree på mobilen till en mikrofon och högtalare så att alla skulle höra och vi kunde prata med dem när de ringde Jätteroligt inslag och de flesta trodde fram tills att vi fick prata med dem att det var förinspelat... Kvällen innan var de tvungna att ringa och testa så att allt skulle funka.

• Carolineb

När jag läser så här vackra berättelser så blir jag alldeles tårögd och supernervös över hur jag ska klara av att gå in i kyrkan utan att stupa av nervositet. Jag längtar så jag dör, hoppas dock att nervositeten inte tar överhand!
    Grattis till er vinterbrud! Det verkar ha varit ett mycket vackert bröllop och all lycka i framtiden!!

• Chilianna

Oj vilket sagolikt bröllop ni måste ha haft! måste oxå säga att ni var jättefina och vilken underbar klänning du hade!! Grattis!!

• Stefans fästmö

Oj vilken klänning! :D Grattis, jättekul att läsa om er dag!!

• Vårbrud -06

Trollvinter

Det var verkligen jättefina bilder på er. Vilket hår och smink.. underbart vackert! Hoppas också på att få det så fint. Börjar komma iordning nu med många bitar. Skall bli spännande.

Hej Lindha,ninni och majbruttan. Har saknat er. Det är många nya personer i tråden nu, men jag saknar er gamlingar!
    Hur har allt gått för er?

Ninni, har försökt kolla efter dig på macken. Jobbar du kvar? Har nog missat dig isf.

• Tinastårta

Vad fin du var!!!!!!! Man blir rörd

• Fröken Malm

Hej Trollvinter!

Vilka fina bilder och vilken underbar dag ni verkar haft.

Jag och min m2b funderar på att ha festen på Kvibergs Kantin. Vad är kuvertpriset? Finns det olika menyer att välja på?
    Får man ha med egen alkohol?

Har försökt maila dem, men får inget svar!

Mvh J

• Vårbröllop-06

Hej!

Vilka fina kort! Det kortet som ni valt till tack-kort är magiskt! Ser fram emot specialvisningen på söndag!!!

Kram L

• Trollvinter

Tack igen för fler fina ord Jag är verkligen nöjd med både klänning och hår. Det var min svärmor som sydde klänningen så hon ska ha mycket beröm!

Fröken Malm: det enklaste tror jag är att ringa till Anders på Kviverg. På deras hemsida finns ett telefonnummer. Om du ringer strax efter lunch tror jag att det är lättast att få tag på honom. Priset beror jättemycket på vad du vill ha för mat - men han är en mästare på idéer! Säg vad ni vill ha och han kommer med bra förslag!

Vårbröllop -06: jasså det är där du är vi syns på söndag! Kram

• Min-Ah

Trollvinter!

STORT GRATTIS!
    Jättefina bilder!

Underbar klänning! Så fint med vida "änglaärmar"! (Funderade själv på att ha sådana ett tag, men sedan blev det utan ärmar...)

Underbart pannsmycke och jättevacker bukett!!

Dukningen var också mycket vacker och stilfull!

Lycka till nu och i framtiden!

Svar på tråden Trollvinters sagobröllopsberättelse (långt)