Ett glas vin om dagen?
hej på er!
Min fru dricker ett glas vin varje kväll. Behöver jag vara orolig?
hej på er!
Min fru dricker ett glas vin varje kväll. Behöver jag vara orolig?
Om hon bara dricker ett glas vin per kväll och inte flera glas tycker jag inte att du behöver vara orolig.
Det beror väl lite på hur hon gör det, är det i samband med god mat så är det väl ok, men om hon sveper ett glas varje dag för att må bra så är det lite lite varning. Personligen dricker inte jag vin ensam, men man är olika.
I såna fall borde vi vara oroliga för alla Italienare tex...
Ingen fara tycker jag!
Tycker inte heller att det är någon fara, OM hon inte dricker för att hon är i fysiskt behov av det. Både italienare o fransmän dricker vin varje dag, och det är både trevligt o gott.
Ett glas vin om dagen sägs ju dessutom vara bra för hälsan.. :)
Bra både för hälsan o själen..:) Men att Anders frågar är ju ett tecken på att han själv inte är riktigt 100 på att det är bra...Det är så himla känsligt, men den som lever ihop med någon som dricker vin varje dag ser ju om personen gör det för att det bara är gott eller för att bedöva.
Ett glas vin om dagen som hälsotips gäller endast lite äldre personer. Alltså inget att applicera om man är runt 20-30. Det är inte farligt med ett glas vin dock, frågan är väl mer VARFÖR hon känner att hon vill ha ett glas varje dag. Det går att bli lågdosberoende av de flesta substanser, så även alkohol. Prata med din fru om hennes vana och ta reda på om hon kan vara utan det där glaset. Om hon måste ha ett glas per dag skulle jag bli orolig, kan hon däremot låta bli det utan problem är det ingen fara på taket.
Lagdos-beroende, hahajaja....
Folk har ju druckit vin iallatider som maltids dryck, ar det ingen som har tankt pa att vin ar himla gott? Att det kanske ar darfor hon tar sig ett glas?
Lagomlandet
Hejsan
Ifall jag kunde skulle jag me dricka ett glas rödvin varje dag, det är ju så himla gott. Tom gott till chips ;). Provade att köpa alkoholfritt men det var inte lika gott, fast det fanns bara 2 sorter iofs. Tror inte du behöver va orolig, men vad vet jag...
Kramis