• Mamita

Vita små fläckar på huden-hjälp !!

Har små vita fläckar( 1-3 mm) på huden som blir fler när jag solar.
    mest på skenbenen.
    Är det ngn som känner igen det och kanske vet vad det kan vara ??

Tacksam för hjälp // Mamita

• Svar på tråden Vita små fläckar på huden-hjälp !!
  • Maandy

Jag får också så, speciellt på smalbenen, har varit hos hudläkaren med mina flera gånger och han säger att de är helt ofarliga och förmodligen kommer försvinna med tiden. Han rådde dock mig att använda hög solskyddfaktor. Var rädd att de skulle sprida sig och blöi fler så jag skulle få vitioligo (M Jackson) Men det är det inte, skönt det iallafall.
    Hoppas jag hjälpte dig lite!

• Gudde

Mamita Har du använt stora mängder av kortisonsalva någon gång? Jag har samma problem som dig och enligt läkaren beror det på att jag har varit storkonsument av kortisonsalva när jag var yngre. på grund av detta har jag fått pigmentförändringar.

• _lou_

Det är antagligen hud svamp du har. Jag har samma problem på ryggen/axlarna. Vita små fläckar som varierar i storlek. Dessa blir egentligen inte fler när du solar men de syns mer då eftersom resten av huden blir brun. Jag har haft mina i flera år, men man kan köpa behandling på apoteket. De försvinner alltså inte av sig självt. Kram!

• Maandy

Ja det kan ju vara svamp också, det sa min hudläkare också men efter att ha undersökt dem sa han att det inte var det. Gå till en hudläkare och undersök dem så slipper du vara orolig!
    Kram

• Mamita

Tack snälla för Era svar.
    Ska nog ta mig i kragen och tassa iväg så det blir rätt.
    Tjingeling

Mamita

• Princessa

jag vet inte om det är samma typ av fläckar jag har.. men jag har små partier på axlarna. Dom blir speciellt synliga efter bastubad, så det beror antagligen på att jag är spänd i axlarna, och blodcirkulationen kommer i gång i bastun.

• DJ-Magnus

Man ska ju inte sola när man har mens eftersom det ger pigmentfläckar i huden.
    Det är kanske det du har fått./Eva

• MariHelen

Så har jag oxå. Det är precis som att man skulle sakna pigment där eller nåt. Mina sitter också på benen och ser nästan ut som fräknar, fast vita. Har även liknande fläckar som är bruna.
    Vet inte alls vad det kan vara.

• Swing

Jag har tyvärr fullt med vita fläckar på skenbenen, efter en timmes hårborttagning med laser. Hon hade låång erfarenhet och de bästa rekommendationer, men använde på tok för stark effekt! (Jag förhörde mig hos lasertillverkaren efteråt,men var naturligtvis tyvärr för feg för att klaga hos henne). Hela benen blev fulla med bruna skorpor och det tog 3-4 veckor innan det läkte. Låt er inte avskräckas, sen har jag laserbehandlats (och annat) på andra ställen av andra terapeuter, som gjorde sitt jobb mycket bättre. Inga bieffekter alls. Hoppas fläckarna bleknar med tiden. Nu har det gått 18 månader.

• Jajosefina

Är det i ansiktet du har fläckarna?

Svar på tråden Vita små fläckar på huden-hjälp !!