• figor

P-piller man går upp i vikt av

Är det någon som har erfarenhet av viktuppgång som biverkning av p-piller?

Det är så att jag verkligen skulle vilja gå upp i vikt. Är 23 år, 167cm lång och väger 50 kg.
    Jag har alltid trott att jag ska kunna gå upp i vikt när jag "blir äldre", men det har inte hänt.

Jag har ätit Trinovum förut, men det hade ingen effekt på tjockleken!

Kanske är ett ovanligt problem, detta med att vara för smal.. men jag är tacksam för alla svar.

• Svar på tråden P-piller man går upp i vikt av
  • AnnaS23

Hade faktiskt denna diskussion i lördags jag och några tjejkompisar. Då pratade vi väl snarare om P-piller som man inte skulle gå upp i vikt av. Men i ditt fall så är det ju tvärt om då. Yasmine var ett P-piller som två av tjejerna hade gått upp av (åandra sidan hade en tjej gått ner i vikt). Jätte svårt att råda för jag tror det är väldigt personligt hur man reagerar. Själv funderar jag på att börja med P-spruta - verkar smidigt. Hoppas du hittar ett p-piller som passar dig...

• Tiger72

Har för mig att mina första p-piller hette Trionetta och då gick jag upp 6 kg.

jag tror inte det räcker med bara p-piller utan beror nog mycket hur man själv är byggd och anlag.

• pickolina

Du är fortfarande ung. Många börjar inte gå upp i vikt förrän de blir äldre. Vid 25års ålder ungefär börjar förändringen av kvinnans kropp, från en ung tjejs kropp till en mogen kvinnas kropp. Det sägs så i alla fall...

Yasmin är känt för att inte påverka vikten, de flesta går tom ner lite när de äter Yasmin. Alla andra hormonpreparat är kända för att påverka vikten men allt är ju individuellt så du kanske helt enkelt inte påverkas på det sättet av hormoner.

En sak du kan göra är ju att börja bygga muskler, att styrketräna...

• *Blomman*

Jag har haft samma problem och jag har inte gått upp av något p-piller (testat Yasmin, Desolett, Trinordiol).

• Diddisen

Men är det inte så att anledningen att man går upp i vikt av P-piller är för att man får större aptit, och då är det ju svårt att säga ett p-piller som verkar just så på dej.
    Så det är nog som Tiger72 säger det beror nog mer på anlag.

• figor

Det är säkert så som ni säger.. att det beror på anlag. Jag har helt enkelt fel anlag..

Kan inte nån med lite tjockis-gener dela med sig? ;)

• Tiger72

skulle det vara så att ni vill och kan skaffa barn så kommer du antagligen att förändras en hel del.

så lägger man på sig lite här och där även om man inte vill det.

• pickolina

figor

Jodå, jag delar mer än gärna med mig! *skratt*

Jag har varit smal hela mitt liv, tills för tre år sedan...skulle ge mycket för att väga runt 50 igen...

Svar på tråden P-piller man går upp i vikt av